شناسهٔ خبر: 95494 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دردسر تازه برای بویینگ

تاخیر در روند تحویل «دریم‌لاینرها»/ فراخوان واررسی مجدد برای ۷۳۷ ها

بویینگ 787 در مدتی کوتاه، دو امریه صلاحیت پروازی برای وارسی دو محصول مختلف شرکت هواپیماسازی بویینگ صادر شده است، اتفاقی که دستکم برای چهارمین بار در سال جاری میلادی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گویا سیل وقایع و اتفاقات ناخوشایند برای بویینگ تمامی ندارد. پس از آنکه چندین امریه صلاحیت پروازی برای هواپیماهای مختلف این شرکت صادر و پر فروش ترین محصولش، یعنی بویینگ ۷۳۷ مکس برای مدتی طولانی زمینگیر شد، حال مجددا فراخوان‌های جدیدی برای واررسی محصولات این شرکت برای یافتن عیوب احتمالی صادر شده است.

بخوانید| کابوس جدید دریم‌لاینر 

آنطور که «یاهو فاینانس» گزارش کرده است، اداره کل هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) در یک امریه صلاحیت پروازی (Airworthiness Directive) اعلام کرده است که یک مشکل جدید در نزدیکی دماغه هواپیماهای بویینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر یافته است، که هرچند برای ایمنی پرواز مشکل جدی ایجاد نمی‌کند، اما نیاز به وارسی دارد. به همین دلیل بویینگ نیز اعلام کرده است که تحویل هواپیماهای جدید از این تایپ را به تاخیر خواهد انداخت تا این مشکل را مورد بررسی قرار دهد.

پیشتر نیز پیدا شدن مشکل در صفحات کاهش فشار این مدل هواپیما باعث شده بود برای وارسی دریم‌لاینرها فراخوان صادر شود.

بخوانید| دردسر جدید برای بویینگ

البته این تنها مشکل جدیدی نیست که برای بویینگ به وجود آمده، آنطور که «رویترز» نوشته است، روز پنجشنبه، اداره کل هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا از کاربران بویینگ ۷۳۷ خواست که این هواپیما را برای پیداکردن نقص‌های احتمالی در سوییچ‌های تنظیم فشار وارسی کرده و در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنند. فراخوان جدید شامل حال ۲ هزار و ۵۰۲ هواپیما در ایالات متحده آمریکا و ۹ هزار و ۳۱۵ هواپیما در سراسر جهان می‌شود.

بخوانید| پرواز «مکس»های زمین‌گیر به تاخیر خورد 

گفتنی است پیش از این دو فراخوان، در سال جاری میلادی دستکم ۳ امریه صلاحیت پروازی برای واررسی هواپیماهای تولید شرکت بویینگ صادر شده بود.