شناسهٔ خبر: 95525 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر جهاد کشاورزی:

احداث مسکن کارکنان جهاد کشاورزی در ۴ استان آغاز شده است/ واگذاری زمین‌های حاشیه شهرها به وزارت راه و شهرسازی

آغاز عملیات اجرایی احداث 5903 واحد از100هزار واحد مسکونی وزارت جهاد کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی از آغاز ساخت مسکن ویژه کارکنان این وزارتخانه در ۴ استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۵۹۰۳ واحد از یکصد هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن کارکنان جهاد کشاورزی ضمن تشکر از مجموعه وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف ما رسیدگی به وضعیت رفاهی پرسنل هر وزارتخانه است و قطعا وزارت جهاد کشاورزی نیز که مجموعه‌ای  بسیار بزرگ است، از این مساله مستثنی نیست. ما در این راستا و در جهت مسکن دار شدن همه مردم عزیز کار مشترکی را با راهنمایی وزیر راه و شهرسازی اغاز کردیم.

وی ادامه داد: اولین وظیفه ما این بود که کمک کنیم و املاکی را که در کشور وجود دارد، برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد. به همین دلیل اراضی موجود را با کمک سازمان جنگل‌ها و اداره امور اراضی در طرح شناسایی کردیم و آن دسته از اراضی موجود را که از کیفیت مناسب برای کشاورزی برخوردار نیستند و در حاشیه شهرها قرار دارند، به وزارت راه و شهرسازی سپردیم تا در اختیار مردم قرار گرفته و در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استفاده شود.

خاوازی افزود: نکته بعدی مسائل رفاهی پرسنل وزارت جهاد کشاورزی بود. به همین دلیل با همکاری وزارت راه و شهرسازی پروژه ۱۰۰ هزار واحدی مسکن پرسنل وزارتخانه را آغاز کردیم. بلافاصله پس از امضای تفاهم‌نامه، ما ۳ کارگروه تشکیل دادیم. کارگروه اول مربوط به شناسایی افراد بود که اصلی ترین موضوعی که دنبال می‌کردیم این بود که افراد واجد شرایط در وزارتخانه در اولویت دریافت مسکن قرار بگیرند.

این عضو کابینه دوازدهم گفت: کارگروه شناسایی املاک  کارگروه دوم بود و هدف از تاسیس آن نیز این بود که این اقدام تضادی با ماموریت‌های اصلی وزارتخانه نداشته باشد و رویکرد اصلی در شناسایی و واگذاری اراضی این باشد که کشاورزی صدمه نخورد. کارگروه سوم نیز شناسایی پیمانکاران را بر عهده داشت.

وی افزود: این سه کارگروه از مهرماه سال گذشته که این موافقت نامه امضا شد به شدت در حال کار هستند و در ۴ استان موفق شدیم که کلنگ ساخت و ساز را به زمین بزنیم و فکر می‌کنم باقی این پروژه نیز به سرعت آغاز شود.بنابراین از تمام مدیران کل جهاد کشاورزی در سراسر کشور درخواست دارم که به سرعت نسبت به شناسایی املاک و پیگیری امور اقدام کنند.