شناسهٔ خبر: 95557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید امام جمعه و استاندار اردبیل از پروژه چهارخطه اردبیل به مشگین شهر مطرح شد

توجه ویژه دولت به طرح های زیربنایی استان اردبیل / تحول بزرگ در بخش راهسازی و توسعه بزرگراهی کشور با تکمیل پروژه چهارخطه اردبیل به مشگین شهر

خبر بازدید نماینده ولی فقیه در استان از پروژه های راه و شهرسازی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: یکی از مطالبات اساسی مردم استان اردبیل توسعه راه های استان در جهت کاهش تصادفات جاده ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( اردبیل )، آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بازدید از پروژه احداث چهار خطه اردبیل به مشگین شهر اظهار داشت: با پیگیری های استاندار، نمایندگان و سایر مسئولان در جهت رفع موانع و حل مشکلات پروژه با توجه به پتانسیل های گردشگری و کشاورزی منطقه و با استفاده از تمام ظرفیت ها برای توسعه شهرستان مشگین امیدوارم این پروژه نیز به سرانجام برسد.

آیت الله سید حسن عاملی با تقدیر از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل و تلاش برای تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین شهر اظهار امیدواری کرد: یکی از مطالبات اساسی مردم استان اردبیل توسعه راههای استان در جهت کاهش تصادفات جاده ای است که خوشبختانه در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و با توجه به اهمیت موضوع انتظار می رود برنامه ریزی دقیقی در این راستا انجام شود .

تحول بزرگی در بخش راهسازی و توسعه بزرگراهی شاهد هستیم

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز در این بازدید گفت: دولت توجه ویژه ای به طرح های زیربنایی استان داشته و با تکمیل و بهره برداری این طرح ها تحول بزرگی در بخش راهسازی و توسعه بزرگراهی شاهد هستیم.

بهنامجو افزود : با تامین اعتبار مورد نیاز برای پروژه های عمرانی به ویژه چهار خطه کردن جاده مشکین شهر _اردبیل ، امسال این مسیر بطور کامل به بزرگراه تبدیل می شود.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در راستای تشریح اقدامات انجام یافته در پروژه احداث باند دوم اردبیل به مشگین شهر گفت: تنها مشکل تکمیل محور اردبیل – مشگین‌شهر جابجایی تاسیسات و تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبه پیمانکار است که امیدواریم این امر محقق و این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: ۴۳کیلومتر از این محور توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا و موسسه عاشورا در حال اجراست که ۲۵ کیلومتر آن تکمیل شده و به زیر بار ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: از ۱۸ کیلومتر ادامه این مسیر ۱۰ کیلومتر در مرحله آسفالت‌ریزی لایه دوم قرار دارد که در هفته آینده این لایه آسفالت نیز به انجام می‌رسد.

حیدری تصریح کرد: از ۸ کیلومتر باقیمانده این مسیر که مشکلات اجرایی و جابجایی تاسیسات در آن رخ داده بود و کندی کار را شاهد بودیم ۶ کیلومتر از مسیر حل شده و عملیات اجرایی شروع شده و حتی عملیات خاکی ۴ کیلومتر نیز تکمیل شده و در ۳ کیلومتر آن عملیات سابیس و قسمتی نیز عملیات بیس انجام شده است و نهایتا در ۲ کیلومتر مابقی نیز با رفع معارض در اراضی زراعی و باغات و جابجایی تاسیسات آب و فاضلاب، گاز ، فیبر نوری و مخابرات سرعت اجرای این پروژه شتاب بیشتری می گیرد.

وی افزود: از جمله موانع دیگری که در این پروژه مشکلات اجرایی دارد بحث تخصیص اعتبار هست و به جهت اینکه پیمانکار پروژه ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات داشته و تامین میلگرد برای احداث پل های خاص بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال پول نقد مورد نیاز است که پیمانکار برای خرید اقدام نماید و بر این اساس تمام تلاش ما این است که با تزریق این منابع مالی ، مشکلات اجرایی پروژه حل و بهره‌برداری کامل از این مسیر را شاهد باشیم.

لازم به ذکر است نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل به همراه استاندار ، امام جمعه شهرستان مشگین شهر ، نماینده مردم شهرستان مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان ، مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل  و هیئت همراه از روند پیشرفت اجرای پروژه احداث چهار خطه اردبیل به مشگین شهر بازدید نمودند.