شناسهٔ خبر: 95576 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از پروژه چهارخطه بادرود-کاشان

بادرود کاشان / اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ایمن‌سازی محور بادرود-کاشان از اولویت‌های این اداره‌کل است و با توجه به روند اجرای پروژه پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ بهره‌برداری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پروژه باند دوم محور بادرود-کاشان اظهار کرد: شهرستان کاشان یکی از شهرستان‌های ویژه استان اصفهان بوده که به جهت وجود ترافیک‌های سنگین در محورهای آن، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اقدام به اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگی در این شهرستان کرد.  

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها اجرای باند دوم محور بادرود-کاشان است که در مجموع به طول ۵۲ کیلومتر بوده و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از این محور در شهرستان نطنز و بخشی دیگر در شهرستان کاشان واقع شده است اذعان داشت: ۱۸ کیلومتر از مسیر در سال ۱۳۹۴ تقریبا با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به اتمام رسید ومورد بهره‌برداری قرار گرفت.  

وی بیان داشت: مطالعات ادامه مسیر نیز انجام پذیرفت و در سال ۱۳۹۶ برای پروژه مجددا مناقصه برگزار شد که عملیات اجرایی ۲۶ کیلومتر از آن طی فرآیند ۲ قرارداد در همان تاریخ شروع شد.   

شاهسوندی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه در مرحله تکمیل است عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای این میزان از پروژه (۲۶ کیلومتر) حدود ۴۶ میلیارد تومان بوده است و اکنون نیز در مرحله اجرای روکش آسفالت لایه دوم آن قرار دارد.  

وی گفت: فرآیند مناقصه هشت کیلومتر دیگر محور بادرود-کاشان برگزار شده و این میزان از پروزه نیز دارای پیمانکار منتخب است.   
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مبلغ قرارداد منعقد شده با پیمانکار برای این بخش از پروژه حدود ۲۵ میلیارد تومان است اذعان داشت: در حال حاضر اجرای عملیات خاکی و ابنیه فنی آن در دست اقدام قرار دارد.  

وی افزود: با توجه به روند اجرای پروژه و سرعت قابل قبول آن، پیش‌بینی می‌شود کل محور بادرود-کاشان (۵۲ کیلومتر) در سال ۱۴۰۱ به صورت چهارخطه مورد استفاده هموطنان عزیز قرار گیرد.  

شاهسوندی اقدامات ایمن‌سازی این محور را برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بسیار مثمرثمر دانست و عنوان کرد: محور بادرود-کاشان ترافیک عبوری ترانزیت جنوب به مرکز کشور و شمال را اتصال می‌دهد و یکی از محورهای پرترافیک بالاخص در بحث جابه جایی بار و مسافر بوده، لذا ایمن‌سازی آن از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است.