شناسهٔ خبر: 9559 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک روزنامه معتبر روسیه نوشت:

مذاکره روسیه با ایران برای فروش هواپیمای مسافربری

سوخو سوپرجت-۱۰۰ یک روزنامه معتبر روسیه از آغاز مذاکرات روسیه و ایران برای فروش هواپیماهای مسافربری از نوع 'سوخو سوپرجت-۱۰۰' به کشورمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روزنامه ایزوستیا به نقل از ماکسیم سوکولوف وزیر حمل و نقل روسیه خاطرنشان کرد: روسیه و ایران مذاکرات خود برای فروش هواپیماهای مسافربری 'سوخو سوپرجت-۱۰۰ ' را آغاز کرده اند.

ˈهواپیمای 'سوخو سوپرجت-۱۰۰' نخستین هواپیمای مسافربری ساخت روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق است که شرکت سوخو با مشارکت برخی شرکت های خارجی آن را تولید می کند.

این هواپیما منطقه ای است و ظرفیت حمل ۱۰۰ مسافر دارد و در ماه می سال ۲۰۰۸ نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد و در حال حاضر علاوه بر روسیه برخی کشورها همچون اندونزی و ارمنستان از این نوع هواپیما استفاده می کنند.

روزنامه روسی در ادامه مطلب خود به نقل از دو مقام صنایع هواپیمایی روسیه از امکان تحویل سه فروند هواپیمای مسافربری 'سوخو سوپرجت-۱۰۰' به ایران خبر داد.

به گفته این مقامها که به گزارش روزنامه روسی، آشنا به مذاکرات دو کشور در مورد فروش هواپیماها هستند، تحویل هواپیماهای مسافربری 'سوخو سوپرجت-۱۰۰' به ایران از سال ۲۰۱۶ آغاز می شود.

در مذاکرات همچنین امکان تعمیر و نگهداری و سرویس پس از تحویل هم از طرف روسی مطرح شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما