شناسهٔ خبر: 95664 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در دولت تدبیر و امید؛

فرودگاه سقز برای پرواز آماده می شود/ ورود هواپیمای فلایت چک برای وارسی پروازی

فلایت چک نخستین پرواز آزمايشی فلایت چک همزمان با پايان عمليات اجرايي احداث سطوح پروازي و ترمینال مسافری در فرودگاه سقز انجام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ امروز ۳۰ تیر ماه همزمان با عید سعید قربان، طی مراسمی با حضور حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کردستان ومديركل فرودگاه‌های استان از نخستین پرواز در فرودگاه سقز که با هواپیمای فلایت چک و به منظور وارسی طرحهاي پروازی صورت گرفت، استقبال بعمل امد.

عملیات احداث سطوح پروازی فرودگاه شهدای سقز در زمینی به مساحت ۱۷۸ هکتار شامل احداث باند پروازی به طول ۲۹۳۰ متر و عرض ۳۰ متر، تاکسی وی به طول ۴۵۰ متر و عرض ۲۵ متر، پارکینگ به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع، احداث جاده  حفاظتی به طول ۸۵۰۰ متر، دیوار پیرامونی به طول ۸۵۰۰۰ متر، کانال آبرو با سطح ۲۰۰۰ متر، و استریپ پروازی به عرض ۱۴۰ متر از دو طرف است.

مجری این پروژه شرکت جهاد نصر استان مرکزی است و هزینه آن از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.

همچنین ساخت ترمینال فرودگاه شهدای سقز با زیربنای ۲۳۰۰ مترمربع شامل سالن انتظار و سالن ترانزیت به پایان رسید. مجری این طرح شرکت چهل چشمه بوده است و اعتبار آن از محل اعتبارات داخلی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تأمین شده است.

این ترمینال به تجهیزات کمک بازرسی شامل دو دستگاه ایکس ری و ۴ دستگاه گیت وی و تجهیزات ترمینالی شامل دو دستگاه تسمه نقاله، ۴ کانتر پذیرش مسافر، صندلی های سالن انتظار، چرخ دستی حمل بار مسافر، دستگاه پکیج یونیت جهت تهویه هوای سالن مجهز است.

ساختمان جانبی فرودگاه نیز جهت استقرار يگان های امنیتی وانتظامي فرودگاهی به مساحت ۳۳۰ متر مربع پایان یافته است.

استانداری استان کردستان نسبت به تملک بیش از ۱۷۸ هکتار زمین مورد نیاز پروژه اقدام کرده است. همچنین تامین زیرساخت‌های لازم شامل آب و فاضلاب، برق، گاز، مخابرات تا محل پروژه از محل تعهدات استانی تامین شده است. برای اجرای این پروژه جاده جایگزین جاده سقز به مریوان به طول ۳ کیلومتر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان احداث شد.