شناسهٔ خبر: 95670 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

احتمال بارش باران در برخی نقاط کشور/ کاهش محسوس دما در استان‌های شمالی

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام وضعیت جوی کشور از خیزش گردوخاک و تداوم کاهش کیفیت هوا در سه روز آینده برای نیمه شرقی کشور خبر داد و دریای عمان را طی پنج روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳۱ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز به ویژه بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان رشد ابر، رگبار رعد و برق و تندباد پیش بینی می‌شود. این تند باد احتمال خیزش گرد و خاک را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: برای گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی کردیم. از فردا تا یکشنبه برای مناطقی از هرمزگان، فارس، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق بوشهر رشد ابر خواهیم داشت و احتمال رگبار رعد و وزش باد شدید در این مناطق وجود دارد. فردا در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و ارتفاعات اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران احتمال رعد و برق وجود دارد.

نقشینه گفت: شنبه و یکشنبه برای گیلان و مناطقی از مازندران و اردبیل، شمال آذربایجان ها و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران  پیشبینی شده و احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد. امروز و فردا در نوار شرقی کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود. شنبه و یکشنبه در سمنان، شمال شرق و شرق و بخش هایی از مرکز و دوشنبه در شرق، شمال شرق و جنوب شرق تندباد رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک را به دنبال خواهد داشت. 

وی افزود: از فردا تا یکشنبه دما برای اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر ۴ تا ۸ درجه کاسته خواهد شد. پیش بینی می شود برای تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف داشته باشیم. بیشینه دمای امروز در تهران ۳۸، جمعه و شنبه به ۳۹ درجه خواهد رسید.