شناسهٔ خبر: 95697 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ صورت گرفت؛

رسیدگی به تخلفات  ۸۵  پرونده حمل و نقلی در استان ایلام

کالا و کامیون.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از رسیدگی به تخلفات ۸۵ پرونده درکمیسیون ماده ۱۱ و۱۲ طی چهار ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری ایلام)، نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از رسیدگی به تخلفات ۸۵ پرونده درکمیسیون ماده ۱۱ و۱۲ طی چهار ماهه اول امسال خبر داد و  اظهار داشت: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد شرکت ها و موسسات حمل و نقلی اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، در جلسات كميسيون های ذکر شده تاکنون به  ۳۰ مورد پرونده تخلفات شركت ها و موسسات حمل و نقلی رسیدگی شد که ۱۴ مورد جریمه نقدی ، ۱۲ مورد از آنها برائت و ۲ مورد قطع خدمات یک ماهه و ۲ مورد تذکر کتبی  صادر شده است.

وی به ۵۵ مورد تخلف رانندگان حمل ونقلی برون شهری کالا و مسافر در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این مدت در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر ۲۹ مورد تذکر کتبی ، ۱۷ مورد قطع خدمات یک ماهه و ۹ مورد برائت بوده و احکام لازم برای آنها صادر شده است. 

وی افزود: عمده تخلفات شركتهای حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری عبارتند از؛ عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی بوده و نمونه تخلفات رانندگان عبارتنداز جابجایی بار بدون استفاده از بارنامه ، جابجایی مسافر بدون استفاده از صورت وضعیت ، عدم رعایت ضوابط و مقررات جابه جایی بارهای ترافیکی و ....  بوده است.

دلخواه گفت: امیدوارم با رعایت ضوابط و مقررات توسط شرکت‌ها، موسسات حمل ونقل کالا و مسافر و رانندگان شاهد هیچ‌گونه تخلفی در این حوزه نباشیم.