شناسهٔ خبر: 95801 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده باران در البرز مرکزی و جنوب کشور/کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما از چهارشنبه تا پایان هفته در کشور/هشدار نسبت به طوفان شن و خاک در جنوب و نوار شرقی کشور

طوفان شن در سیستان و بلوچستان کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده باران در البرز مرکزی و جنوب کشور از کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما از چهارشنبه تا پایان هفته در اکثر مناطق کشور خبر داد.

گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آتی اظهار کرد: امروز در مناطقی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و بلندی های البرز مرکزی و جنوب کشور برای ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد. فردا سه‌شنبه  همین شرایط برای سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در البرز مرکزی تداوم خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سایر مناطق کشور برای دو روز آینده آسمانی صاف و آفتابی را دارند.

گودرزی افزود: از روز چهارشنبه سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب وارد کشور می‌شود. روزهای چهارشنبه تا جمعه برای شمال‌غرب، استان‌های واقع در سواحل دریای‌خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال‌شرق، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی شده است.  

وی شدت بارش ها را مربوط به استان‌های ساحلی دریای خزر و بلندی‌های البرز مرکزی دانست و توضیح داد: از چهارشنبه تا پایان هفته به سبب نفوذ جریانات سرد و خنک شمالی، هوا در بیشتر مناطق کشور خنک می‌شود و از گرمای هوا کاسته می شود.

گودرزی گفت: روی نوار شمالی کاهش ۸ تا ۱۲ درجه دما رخ می دهد و سایر مناطق کشور بین ۴ تا ۶ درجه کاهش دما را از چهارشنبه تا جمعه تجربه می‌کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از امروز تا پایان هفته در شمال‌شرق، شرق، جنوب شرق خیزش گردوخاک و وزش باد شدید رخ می دهد.

وی در بیان هشدارهای سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، نوار شرقی کشور، وزش باد شدیدتر خواهد بود و به طوفان شن و خاک تبدیل خواهد شد که این وضعیت سبب تاخیر در پروازهای احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به محصولات کشاورزی خواهد شد.

گودرزی گفت: از امروز تا پایان هفته دریای‌خزر، مواج و طوفانی است که ارتفاع موج بین ۲ تا  ۳ متر است و بنابراین در این روزها، شناکردن و تردد به وسیله قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سبک ممنوع است. تا چند روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

هوای تهران در روزهای آتی خنک خواهد شد و روند کاهش دما در تهران نیز رخ می‌دهد.