شناسهٔ خبر: 95826 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آغاز تدوين طرح جامع فرودگاه آيت الله جمی آبادان

فرشید گلیج با تشکيل جلسه‌ای با حضور مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، همچنين مدير فرودگاه آبادان و کارشناسان شرکت مشاور کلات راه پارس تدوين طرح جامع فرودگاه آيت الله جمی آبادان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و‌شهرسازی، فرشيد گليج، مديرکل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل در اين جلسه عنوان کرد: طرح جامع فرودگاه‌ها يک الزام و سند بالادستي است و مطابق ماده پنج ICAR۱۱۴/۱ (آيين‌نامه احداث، توسعه، بهره‌برداري و مديريت فرودگاه‌هاي غيرنظامي)، نيازها و الزامات موجود و پيش‌بيني نيازهاي آتي ساخت و بهره‌برداري از فرودگاه را بر اساس مطالعات اجتماعي، سياسي، جغرافيايي و اقتصادي شامل مي شود.                        

وي فرودگاه آيت الله جمي آبادان را يکي از فرودگاه‌هاي برتر کشور از نظر برخورداري شاخص‌هاي مختلف و استانداردهاي لازم ذکر و اظهار کرد: با تدوين طرح جامع شاهد تحول بزرگي در فرودگاه خواهيم بود و فصلي نو به ارمغان خواهد آمد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، همچنين در اين جلسه، مسعود خواست خدايي، مدير فرودگاه آيت الله جمي (ره) بيان کرد: فرودگاه آبادان نقش بسيار پررنگي در مسير توسعه و جابه‌جايي مسافر در استان و منطقه دارد و بر اين اساس مدير عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران بر اتمام هرچه سريع‌تر اين پروژه تاکيد دارد. به دليل اهميت اين پروژه، کيفيت بالاي اجراي طرح در اولويت قرار دارد.