شناسهٔ خبر: 95841 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بر اثرطوفان شن اتفاق افتاد؛

کاهش دید زیر ۱ کیلومتر در برخی از جاده های جنوب استان کرمان

مسعود جمیلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان اعلام کرد: بر اثرطوفان شن و گردو خاک در محورهای مواصلاتی شهرستان های جیرفت ، عنبرآباد و رودبار جنوب کاهش دید به زیر ۱ کیلومتر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان)، مسعود جمیلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان اعلام کرد: بر اثرطوفان شن و گردو خاک در محورهای مواصلاتی شهرستان های جیرفت ، عنبرآباد و رودبار جنوب کاهش دید به زیر ۱ کیلومتر رسیده است. 

 جمیلی افزود: با توجه به مستعد بودن ۲۱۰ کیلومتر از جاده های جنوب کرمان برای ورود شنهای روان به محورها از آماده باش دستگاههای گریدر برای عملیات شن روبی خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام مرکز مدیریت راههای این اداره کل مبنی بر کاهش شعاع دید در محدوده محورهای ارتباطی شهرستانهای جیرفت ، عنبرآباد و رودبار جنوب گشت های راهداری در این محورها مستقر هستند.

وی از احتمال ورود شن به بستر و باند راه در این شرایط خبر داد و گفت: رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه از عجله و شتاب، پارک و توقف نا ایمن در حاشیه جاده و سبقت غیر مجاز در شرایط کاهش دید جدا پرهیز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از باز بودن تمامی محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان خبر داد و بیان داشت: با توجه محتمل بودن افزایش کاهش دید افقی در جاده های جنوب کرمان رانندگان حتما قبل از عزیمت به این محورها ضمن تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها از وضعت جوی اطلاع حاصل کنند.