شناسهٔ خبر: 95874 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

تکمیل مسیرهای بین‌المللی ریلی؛ اولویت وزارت راه و شهرسازی/ افتتاح راه‌آهن رشت-انزلی تا قبل از زمستان/ اتمام راه آهن اردبیل-میانه تا پایان ١۴٠٠/ ارتقای حجم شبکه ریلی به ۱۴ هزار کیلومتر در دولت تدبیر و امید

افتتاح راه آهن خواف-هرات از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به اهتمام وزارت راه و شهرسازی در تکمیل مسیرهای بین‌المللی ریلی و ارتقای حجم شبکه ریلی به ۱۴ هزار کیلومتر در دولت تدبیر و امید اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تکمیل مسیرهای بین‌المللی ریلی؛ اولویت وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی بر گسترش شبکه ریلی و شبکه جاده ای و اتصال آن ها به کشورهای همسایه و افزایش سهم ترانزیت تاکید کرد و افزود: تکمیل راه آهن رشت-آستارا و اتصال آن به روسیه وهمچنین راه آهن شلمچه-بصره از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.

افتتاح راه‌آهن رشت-انزلی تا قبل از زمستان

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه راه‌آهن رشت- کاسپین در منطقه آزاد انزلی تا قبل از زمستان خبر داد.

اتمام راه آهن اردبیل-میانه تا پایان ١۴٠٠ 

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل گفت : همه تلاش ما این است بتوانیم تا پایان سال جاری راه آهن اردبیل - میانه را به اتمام برسانیم تا مردم استان اردبیل از امکانات ریلی استفاده کنند.

«راه آهن سراسری ایران» ثبت جهانی شد 

در چهل و چهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، راه آهن سراسری ایران به عنوان بیست و پنجمین اثر میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

بهره‌برداری از دو مسیر ریلی جدید

بهره‌برداری از دو مسیر ریلی جدید و استفاده از ظرفیت‌های جدید برای تامین مالی پروژه‌های ریلی از جمله اقداماتی است که در ۲ سال اخیر در دوره تصدی محمد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

افزایش جابجایی بار ریلی در دولت تدبیر و امید

اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید برای توسعه خطوط و ناوگان ریلی کشور، سبب شده میزان جابه‌جایی بار توسط ریل در کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

ارتقای حجم شبکه ریلی به ۱۴ هزار کیلومتر در دولت تدبیر و امید

وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه ریلی در دولت تدبیر و امید از ۱۰۴۰۰ کیلومتر خط ریلی به بیش از ۱۴ هزار کیلومتر رسیده است. تا قبل از این افتتاح حدود ۱۵۲۰کیلومتر خط ریلی افتتاح شد که مهمترین آن اتصال به ۵ استان کشور بوده است که برای اولین بار این استان ها از خطوط ریلی بهره مند شدند. همچنین دو خط بین المللی در دولت تدبیر و امید به شبکله ریلی کشور متصل شد که شامل اینچه برون و دیگری از ایستگاه خواف به ایستگاه هرات افغانستان بود.

افتتاح و بهره‌برداری ازخط دوم ریلی زنجان-قزوین و بافق-زرین‌شهر به طول ۲۸۸ کیلومتر 

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از خط دوم ریلی زنجان-قزوین و بافق-زرین شهر در مجموع به طول ۲۸۸ کیلومتر گفت: پروژه‌های خط دوم، سه دستاورد مهم برای شبکه ریلی دارند که شامل ارتقای ایمنی، افزایش ظرفیت حمل بار و در نهایت افزایش سرعت سیر و زمان سیر قطارهاست.

افتتاح صدها کیلومتر پروژه ارتباطی راه آهن در یک روز افتخارآمیز است

رئیس‌جمهور افتتاح صدها کیلومتر پروژه ارتباط ریلی در یک روز را افتخار آمیز دانست و گفت: ریل بهترین وسیله و مسیر ارتباطی برای حمل و نقل مسافر و بار است و در این دولت اقدامات بسیار بزرگ و مهمی در زمینه راه ، بزرگراه ، راه آهن و بنادر انجام شده است.

افتتاح راه‌آهن اقلید-یزد مثلت گردشگری استان‌های یزد-اصفهان و فارس را تکمیل کرد 

معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل زیربناهای کشور در افتتاح راه‌آهن اقلید-یزد، گفت: راه‌آهن اقلید-یزد به طول ۲۷۰ کیلومتر سبب بهبود تسهیل بار و جایجایی مسافر و بار در شبکه ریلی کشور می‌شود.

پیش بینی حمل ۴میلیون تن در سال اول بهره‌برداری و ۷ میلیون تن بار در افق طرح خط‌آهن یزد-اقلید

عضو هیات‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: امروز اولین قطار باری و محموله سنگ‌آهن معادن یزد به مقصد ذوب آهن پاسارگاد در استان فارس از طریق محور ریلی یزد ـ اقلید جابه‌جا می‌شود.