شناسهٔ خبر: 95895 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تحویل بیش از ۵۴ هزار هکتار زمین از وزارت جهاد برای اجرای طرح‌‌های مسکن به وزارت راه/ پرداخت۱۵۵۴ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۲۱۵۴۰ واحد در بافت فرسوده

شهر تهران تحویل بیش از ۵۴ هزار هکتار زمین از سوی وزارت جهاد به وزارت راه برای اجرای طرح‌های مسکن، پرداخت۱۵۵۴ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۲۱۵۴۰ واحد در بافت فرسوده بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درگذشت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

تحویل بیش از ۵۴ هزار هکتار زمین از وزارت جهاد برای اجرای طرح‌‌های مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون۵۳۴هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور در دست ساخت است، از اجرایی شدن قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی طی همین ماه خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع‌های مسکونی ۱۰۰۰ واحدی کارکنان صداوسیما

عملیات اجرایی احداث مجتمع‌های مسکونی ۱۰۰۰ واحدی کارکنان صداوسیما با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. این مراسم به طور همزمان در شهرهای جدید پردیس، پرند، هشتگرد و شهر اردبیل اجرا و عملیات اجرایی ساخت هزار واحد مسکونی در شهرهای فوق‌الذکر آغاز شد. این پروژه در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و پیرو تفاهم‌نامه‌های وزارت راه و شهرسازی با وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف برای احداث واحدهای مسکونی برای کارکنان این نهادها احداث می‌شود. 

عمده واحدهای مسکن مهر در دولت تدبیر و امید احداث شد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای کارمندان صدا و سیما، با ابراز امیدواری برای اینکه این پروژه در زمانبندی مقرر به ثمر برسد، به تشریح اقدامات انجام شده برای تولید مسکن در کشور پرداخت و گفت:  عمده واحدهای مسکن مهر در دولت تدبیر و امید احداث شد.

راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان و شناسایی خانه‌های خالی به منظور اخذ مالیات

شناسایی و کاهش بروز مصادیق فساد با راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان و توسعه دولت الکترونیک، راه‌اندازی بورس زمین ومسکن و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار بخشی از اقدامات شاخص محمد اسلامی در دوران تصدی وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن است.

۱۵۵۴ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی به ۲۱۵۴۰ واحد در بافت فرسوده پرداخت شد

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اعلام اینکه تسهیلات ۲۱ هزار و ۵۴۰ واحد در بافت فرسوده به متقاضیان برای نوسازی واحدها پرداخت شده است رقم این تسهیلات را یک‌ هزار و ۵۵۴ میلیاردتومان، برشمرد.

ابلاغ مصوبه طرح ساماندهی دانشگاه تهران به شهردار، استاندار و رییس شورای شهر

مصوبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه تهران از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به شهردار، استاندار و رییس شورای شهر تهران ابلاغ شد.

آیین‌نامه چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران تصویب شد

در هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، آیین‌نامه چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران به تصویب رسید.

الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک تصویب شد

الزامات و ضوابط عام شهر دوستدار کودک در هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

گزارش شهردار تهران در هشتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری

شهردار تهران در هشتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، گزارشی جامع از سند تحویل و تحول شهرداری تهران در پایان دوره پنجم شورای شهر پایتخت، ارایه کرد.