شناسهٔ خبر: 95898 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

حداقل شدن مشکلات حمل و نقل دریایی و بندری توسط سازمان بنادر/ رشد ۱۰ درصدی میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر ایران تا پایان تیرماه/ اعلام آمادگی مجلس برای استفاده از ظرفیت برنامه هفتم توسعه در راستای توسعه بندری و دریایی کشور

بندر امام خمینی(ره)،بزرگ‌ترین بندر فعال ایران رشد ۱۰ درصدی میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر ایران تا پایان تیرماه، اعلام آمادگی مجلس برای استفاده از ظرفیت برنامه هفتم توسعه در راستای توسعه بندری و دریایی کشور از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

حداقل شدن مشکلات حمل و نقل دریایی و بندری توسط سازمان بنادر

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه بنادر و بخش خصوصی؛ شریک تجاری یکدیگر هستند، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی؛ مشکلات حمل و نقل دریایی و بندری را به حداقل رسانده است.

تأکید نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس بر تسریع در خروج کالاها از بنادر با همکاری دستگاه های مربوطه

نایب رییس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در روند خروج کالاها از بنادر با همکاری دستگاه‌های ذیربط ضروری است.

رشد ۱۰ درصدی میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر ایران تا پایان تیرماه

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۹,۸ درصدی میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور طی چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

اعلام آمادگی مجلس برای استفاده از ظرفیت برنامه هفتم توسعه در راستای توسعه بندری و دریایی کشور

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش هزینه حمل‌و‌نقل، اشتغال آفرینی و کاهش تنش آبی، از مهم‌ترین مزایای بندری و دریایی کشور است.

پیشرفت ۱۸ درصدی احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام(ره) 

پروژه احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) با ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی وارد مراحل عملیاتی مطلوبی شده است.

ایجاد کارخانجات صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر را می‌توان قانونی کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید ایجاد کارخانجات تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر به عنوان یک قانون مدنظر قرار گیرد، گفت: دولت باید در زمینه انتقال صنایع به نوار ساحلی مکلف شود و بودجه لازم در این خصوص را تخصیص دهد.

اجرای پروژه زمینی کردن خط ۶۳ کیلو ولت بندر شهید رجایی 

پروژه زمینی کردن خط ۶۳ کیلو ولت بندر شهید رجایی با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی از ابتدای سال جاری در حال اجرا است.