شناسهٔ خبر: 95952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه انجام گرفت؛

 اجرای مانور پدافند غیر عامل و اطفاء حریق در پایانه مرزی سرو

مانور روز بدون حادثه در زاهدان برگزار شد مسئول مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اجرای مانور پدافند غیر عامل و اطفاء حریق در محل محوطه پایانه مرزی سرو شهرستان ارومیه خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، مهران رسولی مسئول مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اجرای مانور پدافند غیر عامل و اطفاء حریق در محل محوطه پایانه مرزی سرو شهرستان ارومیه خبر داد.

رسولی هدف از اجرای این مانور را ارزیابی توانایی‌های پرسنل و نیروهای یگان حفاظت در اطفاء حریق و آمادگی پرسنل و چگونگی مدیریت بحران در هنگام حریق دانست و گفت : فراهم کردن تجهیزات در حالات اضطراری و رفع نواقص احتمالی از اهداف برگزاری این مانور بود.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی برای مقابله با حوادث ناگوار احتمالی مانند آتش سوزی و آمادگی نیروهای عملیاتی اطفاء حریق که از محورهای مهم این مانور عملیاتی بود افزود :  ارائه آموزش های لازم  برای واکنش سریع و به موقع نیروهای امدادی و حفاظتی و بررسی نقاط قوت و ضعف ناشی از بحران آتش سوزی و نحوه بکارگیری تجهیزات و وسایل اطفاء حریق از دیگر اهداف مهم این مانور بود.

این مقام مسئول با مثبت ارزیابی کردن نتایج حاصل از این مانور اظهار داشت : خوشبختانه هم در مدیریت بحران و هم در سرعت کار نیروهای حفاظتی از دقت بالایی برخوردار هستند و این نوید بخش ایجاد امنیت و آرامش خاطر در یکی از پایانه های مهم کشور مان و دروازه ورود به اروپاست که روزانه کالاهای بسیاری از این مرز مهم ترانزیت و جا به جا می شود.