شناسهٔ خبر: 9596 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حبیبی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آخرین خبر از جستجوی قطعات هلی‌کوپتر سانحه‌دیده/ استفاده از کشتی سونار برای اسکن از کف دریا

هلی کوپتر 412 معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هنوز قطعات جدیدی از هلی‌کوپتر سانحه دیده پیدا نشده است از احتمال زیر آب ماندن قطعات اصلی هلی‌کوپتر خبر داد و گفت: قرار شد با استفاده از کشتی سونار کف دریا اسکن شود.

حمید حبیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تشریح آخرین اخبار از جستجوی قطعات هلی‌کوپتر سانحه‌دیده گفت: شرکت نفت فلات قاره تمام امکانات و تجهیزات خود را برای یافتن قطعات جدید از هلی‌کوپتر به کار گرفته است. در روزهای اخیر به طور مداوم این موضوع را پیگری می‌کردیم اما متاسفانه هنوز قطعات جدیدی جز چند قطعه سبک مانند قطعات فایبرگلاس و صندلی که روی آب مانده بود، قطعه دیگری پیدا نشد.

وی درباره جستجوی اجساد سرنشینان این سانحه افزود: از چهار سرنشین این سانحه، یک جسد پیدا شده که در سردخانه بوشهر قرار دارد و غواصان در حال جستجوی سایر اجساد هستند.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری درباره اینکه پیش از این گفته شده بود اجساد خلبان و کمک خلبان این سانحه پیدا شده گفت: با توجه به اینکه اعضای جسد پیدا شده منفک از یکدیگر است تصور این بود که دو جنازه یافت شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه شناورهای شرکت نفت و همچنین سازمان بنادر و دریانوردی در حال جستجو برای یافتن قطعات جدید هلی‌کوپتر سانحه دیده هستند افزود: تا زمانی که قطعاتی پیدا نشود نمی‌توان درباره علت سانحه اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: تصور ما این است که هلی‌کوپتر در زیر آب مانده و گروه تجسس دسترسی به آن ندارند قرار شده با استفاده از کشتی سونار کف دریا را برای جستجوی قطعات هلی‌کوپتر اسکن کرد.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری درباره حضور شرکت های سازنده این هلی‌کوپر در ایران به پایگاه خبری گفت: دو شرکت ایتالیایی و فرانسوی که به طور مشترک سازنده این هلی‌کوپتر بودند اعلام آمادگی کردند تا در صورت پیدا شدن قطعات برای بررسی سانحه به ایران سفر می‌کنند.

دوشنبه شب یک فروند بالگرد متعلق به شرکت نفت فلات قاره به منظور انتقال یکی از کارکنان شرکت ملی حفاری از روی سکوی ابوذر به بیمارستانی در بوشهر ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه شب به پرواز درآمد که بعد از ۱۰ دقیقه پرواز از صفحه رادار محو شد و در دریا سقوط کرد./

نظر شما