شناسهٔ خبر: 95974 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تامین مسکن اصحاب هنر و رسانه در اولویت وزارت راه و شهرسازی باشد

امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در همکاری با وزارت راه و شهرسازی برای مسکن خبرنگاران و هنرمندان، گفت: اصحاب رسانه درآمد پایینی دارند و بنابراین تامین مسکن آنان باید در اولویت وزارت راه و شهرسازی باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت:  مسکن به عنوان مساله مهم کشور مطرح است و هر مقداری که سهم مسکن در سبد خانوار بالاتر می رود اهمیت آن نیز مضاعف می شود،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ۳۵ درصد هزینه سبد خانوار در کشور در حوزه مسکن است که در کلانشهرها این رقم به ۶۰ درصد و بیش از آن می‌رسد و این مساله ای است که نگرانی های فراوانی را ایجاد کرده است.

صالحی با اشاره به اینکه موضوع مسکن یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی است، اعلام کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع مسکن اصحاب هنر و رسانه نیز توجه شده است. طبق آمارها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه صورت گرفته و موضوع مسکن اهالی هنر و رسانه هم یکی از موضوعاتی است که به آن توجه داشته و این امر از چند جهت و زاویه دارای اهمیت است.

وی سومین دلیل توجه به مسکن اهالی هنر و رسانه را توجه به صندوق هنر برشمرد و گفت: ۸۰ هزار نفر عضو این صندوق هستند و بیش از ۴۰ هزار نفر خدمات بیمه اجتماعی دارند و در کنار این متغیرها صنوفی مانند خانه‌های سینما، موسیقی، ده ها انجمن فرهنگی هنری و ... با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط است و توجه به موضوع مسکن آن ها دارای اهمیت می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با این نگاه که از حوزه فرهنگ و هنر داریم و همچنین با نگاه وزارت راه و شهرسازی، گروه‌های هدف در این زمینه را اولویت بندی کردیم که هنرمندان و خبرنگاران هم یکی از این گروه های هدف شناخته شدند. بنابراین انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی تامین مسکن خبرنگاران را در اولویت قرار دهد.

وی ادامه داد: توجه به موضوع مسکن اصحاب هنر از جنبه‌های دیگر هم دارای اهمیت است. میانگین درآمد اصحاب فرهنگ هنر و رسانه پایین است و یکی از اشتباهاتی که رایج شده این است که این اهالی را با شرایط زندگی برخی از سلیبریتی‌های جامعه مقایسه می‌کنند و آن را به کل جامعه هنری تعمیم می دهند.

صالحی ادامه داد: بنابراین اگر بخواهیم به حوزه‌هایی که در زمینه مسکن آسیب پذیری دارند توجه کنیم، باید به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه توجه داشته باشیم. با توجه به این مشکلات توقع بالایی نیست که وزارت راه و شهرسازی موضوع مسکن اهالی هنر و رسانه را ار اولویت‌های خود قرار دهد. امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه در این زمینه بتوانیم بخشی از مشکلات این حوزه را کاهش دهیم و این سند مبنایی برای اتفاقات خوب در حوزه مسکن اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه باشد.