شناسهٔ خبر: 96035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی دو ماه گذشته از مبدأ خوزستان انجام شد؛

حمل ۲۴۹ هزار تن کالای استان مرکزی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

کالا و کامیون.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرکزی از جابه جایی ۲۴۹ هزار تن کالای اساسی و نهاده دامی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان از مبدأ خوزستان طی دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مرکزی)، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرکزی از جابه جایی  ۲۴۹ هزار تن کالای اساسی و نهاده دامی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان از مبدأ خوزستان طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اولویت و اهمیت حمل کالاهای اساسی دپو شده از بندر امام خمینی (ره)، از تاریخ ۹ خردادماه امسال اعزام ناوگان عمومی حمل و نقل کالا به مقصد خوزستان با جدیتی بیش از پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد.

جهانی تصریح کرد: تاکنون ۲۴۹ هزار تن کالا از مبدأ خوزستان توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان مرکزی جابجا شده است که صرفا ۱۶۴ هزار تن از آن سهم استان مرکزی می‌باشد لذا این امر نشان از عملکرد مطلوب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در زمینه حمل کالاهای اساسی دارد.

به گفته وی از ۱۰۹۰۰ دستگاه کامیون اعزام شده به خوزستان، تنها مقصد ۷۱۰۰ دستگاه از آن استان مرکزی بوده و بر این اساس ناوگان جاده ای استان به استان های همسایه کمک کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: میانگین تعداد ناوگان اعزامی در هر شبانه روز برابر با ۱۸۲ دستگاه کامیون و تریلی بوده که حاکی از حمل ۴۱۵۰ تن کالا در هر ۲۴ ساعت دارد.

وی در پایان اظهار داشت: برای تسریع در این اقدام جهادی در راستای رسالت سازمانی، کاروان‌هایی متشکل از ماشین‌آلات راهداری نیز به بندر امام خمینی (ره) اعزام شده‌اند تا هرچه سریعتر کالاهای اساسی به مقاصد مربوطه حمل شوند.