شناسهٔ خبر: 96036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور پدیده فرونشست تشکیل شد؛

برگزاری جلسه کارگروه تخصصی پدافند غيرعامل راه وشهرسازی گلستان

گلستان جلسه پدافند2 مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری اولين جلسه کارگروه تخصصی پدافند غيرعامل استان در سالن جلسات این اداره کل با هدف بررسی پدیده فرونشست خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)،حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری اولين جلسه کارگروه  تخصصی پدافند غيرعامل استان در سالن جلسات این اداره کل با هدف بررسی پدیده فرونشست خبر داد و اظهار داشت: حفاظت از تأسيسات مهم استان در مقابل پدیده مذکور اهميت ویژه ای دارد و توجه ويژه در طرح های اجرايی به پديده فرونشست الزامي است. 

وی افزود: دستگاههاي عضو كارگروه باید در حوزه تحت پوشش، بررسي های لازم را درخصوص بروز پدیده  فرونشست معمول نمايند و چنانچه مواردي مشاهده كردند مراتب را به اداره كل پدافند غيرعامل استان و دبيرخانه كارگروه گزارش کنند.

محبوبی با اشاره به گزارش سازمان نقشه برداري كشور اضافه کرد: اينكه چه پهنه اي از استان درگير فرونشست خواهد شد و شعاع تأثير آن  چه دارائيهایی از استان  و مناطق سكونتگاهی را تهديد خواهد کرد قطعا نیاز به بررسی های دقيق تری  دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد؛ در بررسی مجوزهای مطروحه كميسيون ماده ۵ نیز توجه ویژه به پديده فرونشست  لحاظ خواهد شد.

لازم به ذکر است بهره گيري از ظرفيت علمی دانشگاههای استان و پارك علم و فناوری در جهت تعيين نرخ فرونشست در استان با بررسی كامل و تفصيلی داده های كشوری از جمله مصوبات این جلسه بوده است.