شناسهٔ خبر: 9612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری قزوین مطرح شد:

ضرورت تعیین تکلیف طرح جامع شهر قزوین برای توسعه پایدار

حامد مانی فر مدیر کل راه وشهرسازی قزوین در جلسه شورای عالی شهرسازی ومعماری گفت: قزوین شهری است در حلقه باغات سنتی که با توجه به رشد و توسعه روزافزون نیازمند طرحی مصوب برای دستیابی به توسعه پایدار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در این جلسه که برای بررسی طرح جامع شهر قزوین تشکیل شد بود حامد مانی فر با توجه به تصویب کلیات طرح جامع شهر قزوین در شورایعالی شهرسازی معماری ایران،در این باره گفت: شهر قزوین در سینه دشت و میان اراضی حاصلخیز  قرار گرفته است. باغات سنتی مانند حلقه ای شهر را در بر گرفته و زمین های حاصلخیزی پیرامونش قرار دارد.

مانی فر با اشاره به وجود بافت های تاریخی ارزشمند در شهر قزوین افزود: مدیران استان اقدامات و فعالیت های قابل قبولی در جهت حفظ و احیای این ویژگی های گرانبها داشته، همواره به محیط پیرامون خود احترام گذاشته و تصمیمات اتخاذ شده با در نظر گرفتن محوریت بافت های تاریخی، باغات سنتی و سایر شاخص های تاریخی و طبیعی بوده است.

وی افزود: حتی در شمال شهر که مانعی برای توسعه نبوده هم اجازه ندادیم توسعه نامتوازن اتفاق بیفتد.موقعیت مکانی شهر و قرار گرفتن در مسیر شریان های اصلی کشور، شهرهای صنعتی، تعداد انشجویان و جمعیت روزافزون شهر و همچنین نزدیکی به پایتخت، قزوین را در مسیر رشد و توسعه  روزافزون قرار داده و عدم تصویب طرح جامع شهر دارای پیامدهایی مناسبی برای آینده ی شهر نبود.

وی با اشاره به فراهم کردن راههای توسعه پایدار در شهر افزود : ویژگی های تاریخی و طبیعی قزوین نباید سد راه توسعه این شهر باشد، بلکه باید تدابیری اتخاذ کرد که با بهره گیری از این شاخصه های ممتاز راههای ایجاد توسعه پایدار برای شهر قزوین فراهم شود.

مانی فر ضمن تاکید بر اهمیت تصویب طرح جامع قزوین ابراز امیدواری کرد  با توجه به تجربه و سوابق مدیران استان در بخش های مختلف، کلیات طرح جامع شهر قزوین پیش رفته و به اجرا درآید.

ریاست این جلسه  با عباس آخوندی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و دبیری پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری  بود. معاون امور عمرانی استاندار، شهردار قزوین و اعضای شواریعالی شهرسازی معماری ایران نیز از دیگر شرکت کنندگان این نشست بودند. /

نظر شما