شناسهٔ خبر: 96152 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پیش‌نویس طرح جامع تامین منابع مالی در سازمان ملی زمین و مسکن تهیه می‌شود

سازمان ملي محسن رضیعی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری نشست بررسی شیوه‌ها و روش‌های استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و‌شهرسازی، رضیعی با اشاره به تشکیل ۳ کارگروه در این سازمان افزود: این کارگروه‌ها به صورت جداگانه و در قالب هم اندیشی با انبوه سازان، پژوهشگران، صاحبنظران و فعالین حوزه مسکن برگزار می‌شود. کارگروه تامین مالی که با هدف بررسی ابزارهای مالی و با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه تشکیل گردید، سعی بر این دارد که گام‌های موثری در حوزه توسعه مدیریت منابع مالی، مشارکت و سرمایه‌گذاری بردارد.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در این نشست به بررسی ابعاد حقوقی استفاده از انواع ابزارهای تامین مالی نظیر اوراق مشارکت، اوراق سلف و صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرداخته و مقرر شد با همکاری کارشناسان و صاحبنظران حقوقی، مالی و اقتصادی پیش‌نویس طرح جامع تامین منابع مالی با استفاده از ابزارهای مالی تهیه شده وجهت اجرا به تایید مراجع ذیصلاح برسد.

وی افزود: موارد دیگری که در این جلسه مطرح شد ارائه مدل‌های تامین مالی جهت ساخت مسکن با رویکرد جذب نقدینگی در جامعه و استفاده از ظرفیت منابع مالی هلدینگ‌های بزرگ داخلی جهت رونق بخشی به بازار مسکن بود.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، معرفی چندین پروژه با توجیه اقتصادی بالا از طرف حوزه مشارکت و سرمایه‌گذاری به شرکت سرمایه‌گذاری مسکن برای انتخاب شیوه‌های متناسب با ضوابط و مقررات ساختمان از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.