شناسهٔ خبر: 96231 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اهم اقدامات وزارت راه و شهرسازی از آبان ۱۳۹۷ تا تیر ۱۴۰۰ در حوزه مسکن مهر؛

۳۷۷ هزار واحد مسکن مهر در زمان وزارت اسلامی تکمیل شد

مسکن مهر الشتر.jpg در زمان وزارت محمد اسلامی در راه و شهرسازی، ۳۷۷ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده است که از این تعداد ۳۳۷ هزارواحد تحویل متقاضیان شده و ۴۰ هزار واحد منتظر تأمین خدمات زیربنائی (انشعابات) است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار مربوط به تکمیل مسکن های مهر در هشت سال گذشته نشان می دهد که صرفا از یکم مهرماه ۱۳۹۷ تاکنون، ساخت و تکمیل ۳۷۷ هزار واحد مسکن مهر در زمان وزارت محمد اسلامی انجام شده است.

همچنین تعداد واحدهای فاقد متقاضی در حال حاضر به ۳۷ هزار واحد و تعداد واحدهای دارای مشکل حقوقی به ۲۵ هزار واحد مسکونی رسیده است.

بنابر این گزارش تعداد واحدهای در دست اجرا نیز ۴۱ هزار واحد است که پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

یادآوری می شود در حال حاضر صرفا در شهر جدید پردیس حدود ٨ هزار واحد در حال ساخت و تكميل شدن است که عمده آن شامل متقاضیانی می شود که در خردادماه ۱۳۹۱ (آخرین ثبت نام مسکن مهر) از طريق دفاتر پستي شهر تهران صرفا برای مسکن مهر پردیس ثبت نام کرده بودند که با وجود واریز وجه، تا سال ۱۳۹۸ هیچ گونه عملیات ساختمانی برای آنها آغاز نشده بود.

بنابر این گزارش با دستور اسلامی ساخت ۷۰۰۰ واحد مسکن مهر در سال ۱۳۹۸ برای این متقاضیان در پردیس آغاز شد.

همزمان با تکمیل مسکن مهر در سطح کشور، وزارت راه و شهرسازی ٥٠٠ مدرسه، ٤٠٠ مسجد  و صدها مرکز بهداشتی- درمانی ، کلانتری و مراکز فرهنگی به منظور ارائه خدمات به ساکنان مسکن مهر در سراسر کشور ساخته است.

هم اکنون صرفا در پردیس حدود ۴۰ باب مدرسه در حال احداث است.