شناسهٔ خبر: 96304 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهار ماهه نخست امسال انجام شد؛

حمل بیش از ۴ میلیون تن کالا از استان همدان

صفر صادقی راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از جابه جایی بیش از ۴ میلیون تن کالا از این استان به مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، صفر صادقی راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از جابه جایی بیش از ۴ میلیون تن کالا از این استان به مناطق مختلف کشور خبر داد و اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال در بحث تناژ یاد شده تقریباً مساوی کل تناژ سال قبل بوده است.

وی افزود: استان همدان از لحاظ جابه جایی کالا از جمله چهار استان موفق در کشور است که بیشترین میزان حمل نهاد‌های دامی را از بنادر جنوبی به داخل استان داشته است.

صادقی راد ادامه داد: این استان از جمله حاملان بسیار مهم بار از مبدا بنادر به دیگر استان‌های کشور بوده چنانچه از ابتدای آغاز طرح تاکنون ۱۲۰۰ دستگاه تنها بار مورد نیاز را به داخل استان حمل کرده است.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: ما حتی به ۵ تا ۶ شرکت باربری استان مجوز فعالیت حمل مستقیم بار از مبدا بنادر جنوبی داخل استان را داده‌ایم که تعرفه حمل نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی به طور مثال از خوزستان مستقیماً و توسط همین شرکت‌های باربری به صورت سریع و سیر به استان همدان انجام پذیرفته است.

این مسئول در ادامه در خصوص اقدامات گسترده این اداره کل در چهار ماهه نخست امسال مطالبی را بیان کرد و افزود: از آن جمله می‌توان در حوزه راهداری، به نصب علائم راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده و جاده‌ای اشاره کرد.

صادقی راد گفت: حراست و نگهداری از اقدامات جاده‌ای با همکاری مشترک گشت کنترل و نظارت به شکل مستمر در حال برگزاری است که از طریق این اداره کل و پلیس راه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همکاری بسیار خوبی در این زمینه در حال انجام است که با تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌های استان به شکل ماهانه این بحث تکمیل‌تر می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان همچنین به طرح ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع فرهنگ سازی لازم را می‌طلبد، زیرا حاشیه راه‌ها و دانش آموزان این حواشی در معرض خطر هستند.

صادقی راد تأکید کرد: طرح ارتقاء ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها همچنان در دست اقدام است و کمیسیون‌های ماده ۱۱ رانندگان به موضوع رسیدگی کرده است.