شناسهٔ خبر: 96314 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان قم انجام می گیرد؛

احداث مجتمع تجاری محله سه پردیسان قم

طلوعی قم معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم از احداث مجتمع تجاری محله سه پردیسان طی مدت دو سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، داود طلوعی اظهار داشت: در طول دهه اخیر در شهرک پردیسان قم علی رغم ساخت و سازهای مسکونی در خور توجه و قابل ملاحظه، به لحاظ ایجاد و دسترسی به سایر کاربری ها با کمبودهایی مواجه هستیم.

وی افزود: در این شهرک نسبت به سرانه جمعیتی و مساحت منطقه، کاربری های فضای سبز ،آموزشی، فرهنگی، تجاری و.... با رشد مناسب و هم وزن همراه نبوده است.

طلوعی توضیح داد: از زمان شروع طرح مسکن مهر، ساخت و ساز واحدهای مسکونی در منطقه هشت شهر قم از وضعیت خوبی برخوردار بوده است و در ادامه سیاست های تولید مسکن با طرح مسکن اقدام ملی این وضعیت به مراتب بهتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: با افزایش تولید واحدهای مسکونی و جمعیت پذیری، همزمان توجه به نیازهای متنوع شهری شهروندان از اهمیت بی بدیلی برخوردار است.

طلوعی گفت: طی سال های اخیر خوشبختانه اقدامات مناسبی در خصوص اختصاص و ایجاد سایر کاربری ها در شهرک پردیسان انجام شده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم مجتمع در حال ساخت تجاری محله دو، احداث کلانتری مرکز اصلی محلات مسکن مهر، مساجد و مدارس محلات ، کانالهای اصلی و فرعی هدایت آبهای سطحی اراضی بالادست، احداث بلوار امام علی (ع)، احداث معابر محله ۶ و ... از اقدامات مهم این اداره کل در پردیسان قم بوده است.

وی افزود: واگذاری زمین به سازمان ها و دوایری که مسئولیت ایجاد کاربری های متنوع شهری را دارند از دیگر خدمات این اداره کل بوده است.

طلوعی در خصوص گلایه ساکنین پردیسان در مورد کمبود کاربری های تجاری  و دسترسی به آن در این منطقه توضیح داد:  در طول سال های گذشته در خصوص ایجاد، توسعه و تکمیل مراکز تجاری در مناطق مختلف پردیسان اقدامات مهمی از جمله مجتمع تجاری تیراژه و مطالعات مربوط به مجتمع های تجاری محلات ۴ و ۵ و ۷ انجام شده است.

وی افزود: احداث مجتمع تجاری محله سه پردیسان در دستور کار این معاونت قرار دارد.

طلوعی توضیح داد: این مجتمع تجاری به مساحت ۲۴۷۵ متر مربع در ۳ طبقه با پیش بینی هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال در طول دو سال احداث خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان اظهار داشت: امیدواریم با ایجاد مجتمع تجاری محله سه پردیسان پاسخگوی نیازهای ساکنین شهرک پردیسان در بخش دسترسی های تجاری باشیم.