شناسهٔ خبر: 9635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محبت‌خواه در گفت و گو با پایگاه خبری اعلام کرد:

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه مسکن مهر آذربایجان غربی

خليل محبت خواه مدیر کل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه مسکن مهر استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است پرونده مسکن مهر استان تا پایان سال جاری بسته شود.

خلیل محبت خواه در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت کنونی مسکن مهر آذربایجان غربی اعلام کرد: استان ما در کل ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحد در شهرهای پایین ۲۵ هزار نفر داشته که در حال حاضر ۳۰ هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده است.

محبت خواه در ادامه با بیان این مطلب که هم اکنون پروژه مسکن مهر استان دارای پیشرفتی ۸۵ درصدی است گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است مابقی واحدها تا پایان سال به مالکان تحویل داده شده و تعداد اندکی از آن ها در ۶ ماهه سال آینده به متقاضیان واگذار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش میزان بافت فرسوده استان را سه هزار هکتار اعلام کرد و افزود: ۴۱۷ هکتار از این میزان متعلق به شهر ارومیه است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این باره اضافه کرد: تا کنون بافت فرسوده پنج شهرستان  از جمله مهاباد، خوی، میاندوآب، سلماس و ارومیه در کمیسیون ماده پنج مصوب شده که نقشه مابقی شهرستان ها هم اکنون در حال بررسی و مطالعه در کمیته های فنی مربوطه هستند.

محبت خواه در این خصوص تأکید کرد: در سال ۸۸ با هزینه ای بالغ بر ۸۵۶ میلیارد ریال به چهار هزار و ۴۸۳ واحد مستقر در بافت های فرسوده استان تسهیلات داده شده است.

وی در پایان میزان تسهیلات ارائه شده در چهار ماهه ابتدایی سال جاری را یکهزار و ۲۱۱ مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش با هدف نوسازی به هر واحد ۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

نظر شما