شناسهٔ خبر: 96430 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

عملیات لکه‌گیری و بهسازی محور غیزانیه به هفتکل پیشرفت ۱۸ درصدی داشته است/ در حال انجام بودن ایمن سازی مستمر محور شریانی هفتکل -دهدز

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از روند احداث قطعه پنج بزرگراه زابل- زاهدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه عملیات لکه‌گیری و بهسازی محور غیزانیه به هفتکل پیشرفت ۱۸ درصدی داشته است، گفت: محور هفتکل -دهدز یکی از محور‌های شریانی خوزستان بوده و ایمن سازی آن بصورت مستمر در حال انجام است.

 غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین اقدامات در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان گفت: در سفر اخیر معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به خوزستان و بازدید از محور هفتکل- ایذه، گزارش پروژه‌های محور هفتکل – باغملک - ایذه که توسط شرکت ساخت و نگهداری راه‌ها در حال اجرا است، به وزیر راه و شهرسازی داد و مقرر شد روند اجرای طرح‌ ها در این محور تسریع پیدا کند.

وی افزود: اگر چه تعریض جاده در حیطه وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیست اما کار بهسازی ۶ کیلومتر از جاده ایذه را آغاز کرده‌ایم و کار ۷ کیلومتر دیگر باقی مانده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: مقرر شد برای ادامه بهسازی، ماشین‌آلات اداره‌کل راهداری خوزستان به کارگیری و قیر مورد نیاز این پروژه نیز تامین شود تا شاهد بهتر و ایمن‌تر شدن وضعیت محور باشیم.

وی با اشاره به اینکه ادامه عملیات لکه‌گیری و بهسازی محور غیزانیه به هفتکل در حال انجام است، گفت: روند اجرای این پروژه با اجرای لکه‌گیری و بهسازی ۲۰ هزار مترمربع از حجم عملیات ادامه دارد. پروژه در حجم ۱۱۰ هزار مترمربع و با اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریال اجرا خواهد شد و تاکنون نیز پیشرفت  ۱۸ درصدی داشته است.

بهرامی‌نیا در خصوص محور هفتکل – باغملک افزود: محور هفتکل - باغملک - ایذه یکی از محورهای شریانی خوزستان بوده و ایمن‌سازی آن به صورت مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته هشت پروژه لکه‌گیری و بهسازی در محور شریانی سه راهی غیزانیه – هفتکل - باغملک انجام شده و به پایان رسیده است، افزود: با اتمام پروژه غیزانیه به هفتکل که در ادامه روند ارتقای کیفیت راهداری قرار دارد، تا ۹۰ درصد از خرابی‌های این محور مهم استان و کشور، بهسازی خواهد شد.   

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: محور غیزانیه - هفتکل از محورهای شریانی و پرتردد استان و قسمتی از کریدور خوزستان - چهارمحال و بختیاری به اصفهان است که روزانه به طور میانگین، ۸ هزار تردد وسایل نقلیه در این محور انجام می‌شود و در روزهای پایان هفته و تعطیلات، این رقم تا ۱۰ هزار تردد نیز افزایش می‌یابد. بیش از ۳۵ درصد از این ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.