شناسهٔ خبر: 9645 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن نیا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

میزان خسارت وارده به راه‌ها بر اثر سیل و توفان تا فردا برآورد می‌شود/ راهداران با امکانات موجود کار بهسازی را آغاز کرده‌اند

خسارات سیل در زنجان معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه کار برآورد خسارات سیل به راه‌های استان البرز٬ مازندران و تهران آغاز شده است٬ گفت: راهداران با امکانات موجود کار بهسازی راه‌های مواصلاتی را آغاز کرده‌اند.

عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بازسازی‌های آنی و مقطعی در جاده‌های تخریب شده بر اثر سیل آغاز شده است٬ گفت: این اقدامات برای استفاده مسافران جاده‌ای انجام‌ می‌شود تا تردد به حالت عادی خود برگردد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: البته اقدامات جدی‌تر و اساسی‌تر برای بهسازی تخریب‌های به‌جا مانده از سیل باید صورت گیرد که با همکاری ستاد مدیریت بحران و استفاده از ردیف‌های اعتباری تعریف‌شده انجام می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در مقاطع پیشین نیز ستاد مدیریت بحران در حوادث غیرمترقبه همکاری‌های موفقی با سازمان راهداری داشت٬ ادامه داد: در حال حاضر برای اینکه مردم با مشکل مواجه نشوند با امکانات موجود در راهداری‌ها سعی می‌کنیم اقداماتی برای ترمیم جاده‌ها انجام دهیم تا تردد صورت گیرد.

حسن نیا با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمام راه‌های اصلی کشور باز است و هیچ مورد مسدودی وجود ندارد٬ گفت: کار برآورد خسارات وارد شده به راه‌های سه استان البرز٬ مازندران و تهران بر اثر سیل و توفان در دو روز گذشته آغاز شده که نهایتا تا فردا میزان خسارت جمع‌بندی می‌شود.

طبق گفته مديركل راه و شهرسازی استان مازندران ۲۴۰ میلیارد ریال خسارت به راه‌های ارتباطی مازندران وارد شده است همچنین اعلام شده است در استان تهران حداقل ۱۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات زیربنایی و راه‌های مواصلاتی استان وارد شد.

طبق آخرین اخبار که از توفان و سیلاب دو روز گذشته در کشور به دست آمده؛ آمارها حاکی از مصدومیت ۷۴ نفربوده؛ همچنین پزشکی قانونی تاکنون مرگ ۱۲ نفر را تأیید کرده است. جستجو برای یافتن 20 تن از مفقودان هنوز ادامه دارد./

نظر شما