شناسهٔ خبر: 96491 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

آماده باش ۱۰۰ درصدی عوامل راهداری و پایانه های استان تهران در تعطیلات پیش رو

انسداد ورودی های لرستان.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از آماده باش کامل عوامل راهداری و مسئولان پایانه‌های چهارگانه پایتخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، حیدر نوروزی از آماده باش کامل نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو طی روزهای دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۵/۲۵ تا پایان وقت کاری شنبه مورخ ۱۴۰۰/۵/۳۰ با تاکید بر آماده باش کامل کلیه عوامل و ماشین آلات در روزهای ذکر شده انتظار است عوامل در محل حوزه استحفاظی تحت مسؤلیت خود حضور و نسبت به برنامه ریزی، هماهنگی و همکاری‌های لازم با پلیس راه‌های منطقه جهت جلوگیری از تردد خودروها در نقاط خروجی استان با استفاده از تجهیزات راهداری اقدامات لازم را بعمل آورده اند.
نوروزی با اشاره به اجرا شدن طرح ممنوعیت خودروها در این استان نیز گفت: هم اکنون در ۹ مسیر خروجی استان تهران منع تردد خودروها در حال اجرا است.

وی افزود: در آزاد راه تهران- ساوه در محدوده عوارضی دوم، جاده قدیم تهران ساوه در محدوده شهر پرند، کیلومتر ۶۵ آزاد راه تهران- قم و همچنین جاده قدیم تهران- قم محدوده گردنه لعل بندان ممنوعیت خودروها در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران خاطرنشان کرد: در سه راهی چرمشهر ابتدای آزاد راه حرم تا حرم، بزرگراه تهران- مشهد محدوده پاسگاه قدیم شریف آباد، مسیر تهران- فیروزکوه میدان امام رضا (ع) آخرین میدان شهر فیروزکوه و همچنین تهران- هراز به سمت آمل محدوده شهرک البرز و آزاد راه تهران- شمال این ممنوعیت تردد در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت حمل مستمر کالاهای اساسی از مبادی به مقاصد داخلی کشور مبنی بر تشکیل قرارگاه استانی و کشیک جهت رصد حمل کالاهای اساسی نسبت به برقراری و استمرار حضور شیفت درایام تعطیلات پیش رو جهت پیگیری و پاسخگویی به امور مربوط به حمل کالاهای اساسی استان اقدام شود.

نوروزی اذعان داشت: فرآیند حمل کالاهای اساسی به جهت نیاز اولیه عموم مردم بسیار حائز اهمیت است و این امر می‌طلبد همچون گذشته نسبت به حمل از بنادر به استان اقدامات لازم ادامه داشته باشد تا خللی به سهمیه استان پیش نیاید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران حضور مستمر ناظرین در پایانه‌های چهارگانه را بااهمیت دانست و تصریح کرد: مسئولین پایانه‌های چهار گانه و پایانه بزرگ کالای تهران مکلف به حضور شبانه روزی در پایانه‌های مذکور می‌باشند و نسبت به حفظ پروتکل‌های بهداشتی، رعایت حمل ۵۰ درصد ظرفیت سرنشین ناوگان عمومی، و سلامت ناوگان نظارت ویژه ای داشته و در صورت مشاهده تخلف با افراد خاطی برخورد قاطع شود.

نوروزی در ادامه افزود: مسافران از سه طریق تلفن گویا، طرح اعتراض به پلیس راه و تماس تلفنی با مدیر مسؤول شرکت، می‌تواند تخلف عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس را به گوش متولیان برساند.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین همکاران ما در پایانه‌های مسافری آماده هستند که در صورت بروز مشکل نسبت به اجرای درخواست مسافران اقدام کنند.

وی افزود: ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مردم فهیم در اجرای طرح‌های محدودیت‌های تردد تقاضا دارد که در این ایام نیز به مقررات ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیش از گذشته توجه و از هرگونه سفر غیرضروری پرهیز کنند تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شکست زنجیره انتقال و شیوع ویروس منحوس کرونا باشیم. امید است برای کمک کردن به کاهش فشار سنگینی که این روزها مدافعان سلامت متحمل می‌شوند بتوانیم کرونا را شکست دهیم.