شناسهٔ خبر: 96559 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت ۳۴۰۰ میلیارد تومان وام کرونا به متقاضیان حوزه حمل و نقل/حمایت کانون‌ها و اتحادیه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم/جایگزینی ناوگان حمل‌ونقل سبز به جای ناوگان فرسوده

افتتاح جاده هشتگرد-طالقان و آغاز عملیات ۱۴۸۸ واحد مسکن ملی پرداخت ۳۴۰۰ میلیارد تومان وام کرونا به متقاضیان حوزه حمل و نقل و حمایت کانون‌ها و اتحادیه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بخشی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است: 

مخالفت نمایندگان با کلیات طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی

نمایندگان مردم در مجلس با کلیات طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین مخالفت کردند.

پرداخت ۳۴۰۰ میلیارد تومان وام کرونا به متقاضیان حوزه حمل و نقل

مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا اواسط مردادماه امسال سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا پرداخت شد. محسن صادقی، مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا اواسط مرداد ۱۴۰۰، از مجموع حدود پنج هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی در بخش حمل و نقل برون شهری، سه هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان معادل ۶۵ درصد از کل تسهیلات درخواستی به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده‌ای و  هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسوول، در مجموع حدود ۲۰۲ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی و رانندگان برای دریافت وام کرونا تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۵ هزار پرونده (معادل ۷۷ درصد از کل پرونده‌ها) به مرحله پرداخت رسید و مابقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

تغییر سهامدار طرح اجرای قطعه اول آزادراه سیرجان – بندرعباس

در جلسه هفته گذشته هیات وزیران به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، درخصوص ساخت بیمارستان ساری، تغییر سهامدار اجرای قطعه اول آزادراه سیرجان - بندرعباس و تهاتر بدهی هما به شرکت سوخت رسانی اوج تصمیم گیری و مصوباتی صادر شد.

حمایت شرکت تعاونی حمل و نقل بین المللی کامیونداران و یخچالداران ایران از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم

شرکت تعاونی حمل و نقل بین المللی کامیونداران و یخچالداران ایران در بیانیه‌ای حمایت خود را از انتخاب رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم اعلام کرد.

حمایت کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم

کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور در بیانیه‌ای حمایت خود را از رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم اعلام کرد.

حمایت کانون سراسری انجمن‌های کارفرمایی کامیون‌داران کشور از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم

کانون سراسری انجمن‌های کامیون‌داران در بیانیه‌ای حمایت خود را از انتخاب رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم اعلام کرد.

حمایت کانون‌ها و اتحادیه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

کانون‌ها و اتحادیه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با صدور بیانیه‌ای از انتخاب رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی حمایت کردند.

لزوم افزایش سهم ایران از درآمدهای ترانزیتی

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزیران پیشنهادی کشور و راه و شهرسازی توانستند اعتماد اکثر قاطع کمیسیون عمران را به دست آوردند و هر دو وزیر مور حمایت قرار خواهند گرفت. رضایی کوچی یادآور شد: در نشست امروز به بحث فرسودگی جاده های شهری و روستایی و ۳۰۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور نیز اشاره شد. برای همه این مباحث راهکار و پیشنهاد ارائه دادیم. قرار شد در جلسات بعدی با وزیر راه و شهرسازی بیشتر در این زمینه بحث کارشناسی انجام شود.

جایگزینی ناوگان حمل‌ونقل سبز به جای ناوگان فرسوده در گام دوم خدمت

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم در پیامی توییتری اعلام کرد: امیدوارم به زودی خدمت را به سطحی برسانیم که به جای نگرانی از ناوگان فرسوده و جاده‌های مرگ؛ مطالبه مردم عزیز از ما راه‌اندازی ناوگان حمل‌ونقل سبز باشد. رستم قاسمی وزیر پشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم در دومین پیام توئیتری خود پس از پرداختن به موضوع مسکن در نخستین گام، نوشت: نمایندگان محترم مجلس مطالبات مردمی بجایی دارند که نشان از کمبودهای بسیار است.

وی ادامه داد: در دومین گام امیدوارم به زودی خدمت را به سطحی برسانیم که به جای نگرانی از ناوگان فرسوده و جاده‌های مرگ؛ مطالبه مردم عزیز از ما راه‌اندازی ناوگان حمل‌ونقل سبز باشد. یقین داریم که می‌شود و می‌توانیم.