شناسهٔ خبر: 9659 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بیش از ۳ میلیون نفر از پایانه های مرزی کشور تردد کردند

کامیون‌های خروجی از مرز مدیرکل ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۳ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۱ مسافر از پایانه های مرزی کشور تردد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدجواد عطرچیان افزود: در این مدت پایانه مرزی مهران با ۴۳۰ هزار مسافر و مرز بازرگان با ۳۴۵ هزار مسافر بیشترین تردد مسافران را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه طی سه ماه نخست سال جاری ۲۵۹ هزار نفر از پایانه مرزی میرجاوه در مرز پاکستان تردد کردند، گفت: در این مدت ۲۳۷ هزار مسافر نیز از پایانه مرزی تمرچین در مرز ایران و عراق و اقلیم کردستان رفت و آمد کرده اند.

مدیرکل ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری یادآور شد: این تعداد مسافر در این مدت از ۲۴ پایانه مرزی تردد کردند و از پایانه مرزی باشماق نیز ۲۳۰ هزار مسافر رفت و آمد کردند.

عطرچیان با اشاره به تعداد مسافران پایانه مرزی پرویزخان در مرز عراق، اظهار داشت: طی فروردین، اردیبهست و خرداد ماه سال جاری در مجموع ۲۰۳ هزار مسافر از این پایانه مرزی تردد کردند.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد در این مدت ۱۹۶ هزار نفر از پایانه آستارا در مرز جمهوری آذربایجان رفت و آمد کرده اند، گفت: پس از آستارا بیشترین تردد مسافر از مرز بیله سوار بوده که تعداد مسافران آن به ۱۶۴ هزار نفر رسید.

مدیرکل ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری میزان تردد مسافران از پایانه مرزی دوغارون با افغانستان را ۱۴۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در این مدت بیش از ۶۰ هزار نفر نیز از پایانه مرزی میلک تردد کردند.

عطرچیان تصریح کرد: در این مدت بیش از ۵۰ هزار نفر از پایانه مرزی سرخس تردد کردند و پایانه های مرزی لطف آباد با ۴۵ هزار و شلمچه با ۲۶ هزار مسافر رتبه های بعدی تردد مسافران را در این مدت به خود اختصاص دادند.

مدیرکل ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری در پایان به ایرنا گفت: آمارها نشان می دهد که ۳ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۱ مسافر طی فصل بهار از ۲۴ پایانه مرزی کشور تردد کرده اند.

نظر شما