شناسهٔ خبر: 96601 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

قاسمی دارای تحصیلات مرتبط با وزارت راه و شهرسازی است/وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برنامه تحولی ارائه کرده است

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قاسمی دارای تحصیلات عمرانی، شهرسازی و مرتبط با وزارت راه و شهرسازی است و برنامه ای تحولی ارائه کرده است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت: قاسمی دارای تحصیلات عمرانی و شهرسازی و مرتبط با وزارت راه و شهرسازی است و برنامه ای تحولی ارائه کرده است.

وی همچنین افزود: قاسمی نیرویی است با تجربه و ریسک پذیری بالا که با سوابق فعالیت بین المللی می‌تواند ماموریت‌های برون مرزی وزارت راه و شهرسازی ازجمله ترانزیت و حمل و نقل بین المللی، نوسازی ناوگان هوایی را به انجام برساند.

رستم قاسمی متولد سال ۱۳۴۳ لامرد کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) است. فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، عضو هیئت مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،مدیرعامل شرکت قطارهای شهری کشور، عضو اتاق بازرگانی ایران، وزیر نفت دولت دهم، عضو هیأت عامل بانک مرکزی، ریاست اوپک و عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی از جمله سوابق وی است.

او ۵۷ سال دارد و در دولت دهم از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر نفت فعالیت می‌کرد. وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ در سپاه پاسداران آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. او در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بود.