شناسهٔ خبر: 9662 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید بازرگانان و مسئولان ایران و قزاقستان از غرفه بندر امیرآباد در نمایشگاه آکتائو

بازدید بازرگانان و مسئولان از نمایشگاه آکتائو نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بندرتجاری آکتائو کشور قزاقستان صبح امروز(سه‌شنبه) با حضور فعالان اقتصادی، تعدادی از مدیران و بازرگانان ایران و قزاقستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بندر امیرآباد، منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد نیز در این نمایشگاه که ۱۶ غرفه آن به استان مازندران اختصاص دارد به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی فعال و تأثیرگذار منطقه به معرفی ظرفیت‌های اقتصادی موجود در این مجموعه برای همکاری بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی و بازرگانان قزاقستان پرداخته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد در نخستین روز برگزاری این نمایشگاه از حضور تعدادی از مسئولان و بازرگانان ایرانی و خارجی در غرفه بندر امیرآباد خبر داد و گفت: صبح امروز سه شنبه ۳۰ تیرماه و در مراسم افتتاح نمایشگاه، هیأت اقتصادی مازندران شامل استاندار، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعدادی از بازرگانان به همراه استاندار استان منگستائو و هیأت همراه با حضور در غرفه بندر امیرآباد در جریان توان موجود در این بندر برای افزایش مبادلات اقتصادی بین دو کشور قرار گرفتند.

علی خدمتگزار افزود: قزاقستان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان غلات و به ویژه گندم در دنیا محسوب می‌شود. از سوی دیگر بندر امیرآباد به عنوان پایلوت غلات در شمال کشور مهم‌ترین نقطه برای انجام مبادلات مربوط به غلات در منطقه محسوب می‌شود. در این نمایشگاه نیز سعی بر این است که علاوه بر معرفی سایر ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد، امکانات و موقعیت ویژه این بندر برای افزایش همکاری با قزاقستان در زمینه غلات شناسانده شود.

وی اظهار کرد: بندر امیرآباد به عنوان یک بندر نسل سوم علاوه بر واردات گندم از کشور قزاقستان، توان و موقعیت همکاری با سرمایه‌گذاران برای فرآوری این محصول در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد را نیز دارد. در این زمینه تاکنون مذاکراتی با برخی سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده است و از هرگونه سرمایه‌گذاری برای واردات گندم و سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات مرتبط با گندم در این منطقه ویژه اقتصادی استقبال می‌کنیم.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان این‌که معرفی بخش‌های مختلف بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و زیرساخت‌های موجود در این مجموعه از دیگر اهداف شرکت در این نمایشگاه برای جذب سرمایه‌گذار است، خاطرنشان کرد: یکی از محصولات عمده‌ صادراتی از این بندر به قزاقستان سیمان است. نیاز قزاقستان به تجهیزات کشاورزی نیز از دیگر فرصت‌های اقتصادی برای بندر امیرآباد و استان مازندران است. از طرفی قزاقستان فرصت مناسبی برای رونق بازار کشاورزی و محصولات باغی استان مازندران محسوب می‌شود. در این زمینه امکانات موجود در بندر می‌تواند فرصت خوبی برای افزایش مراودات تجاری بین دو کشور باشد.

این نمایشگاه تا دوم مرداد در بندر تجاری آکتائو برپا خواهد بود./

نظر شما