شناسهٔ خبر: 9663 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حاشیه‌نشینی در تربت حیدریه به معضلی اجتماعی تبدیل شده است

حاشیه نشینی مشهد-پنجتن - شیخ حسن رییس اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه گفت: حاشیه نشینی در این شهر به معضل اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، ایمان مقید با بیان اینكه حاشیه نشینی در تربت حیدریه به معضل اجتماعی تبدیل شده است، گفت: یکی از معضلات اساسی شهرتربت حیدریه حاشیه نشینی است که بعد از مشهد، دومین شهر داراي حاشیه نشینی استان به شمار می‌رود.
وی با اشاره به دلایل وجود حاشیه نشینی در تربت حیدریه افزود: در سنوات گذشته شهرداری‌ها بر توسعه و افزایش محدوده این شهر دامن زدند و باعث افزایش پدیده حاشیه‌نشینی در تربت حیدریه شدند.

رییس  اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی این شهرستان طی دو سال گذشته زمین‌های تصرف شده را شناسایی و با تشکیل چهار هزار پرونده قضایی بیش از ۶۰ هزار متر مربع از این اراضی را رفع تصرف کرده است.

مقید افزود: درحال حاضر ۶ منطقه حاشیه نشین در شهر تربت حیدریه شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: اداره راه و شهرسازی تربت حیدریه با هماهنگی دادستان با قاطعیت با زمین خواران برخورد کرده و در کمترین زمان ممکن ابنیه ساخته شده در اراضي ملي تخریب خواهد شد.
شهر ۱۲۰ هزار نفری تربت حیدریه با وسعت ۵۳ کیلومترمربع چهارمین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی بعد از مشهد، سبزوار و نیشابور است.

شهرستان تربت حیدریه با ۲۵۰ هزار نفر جمعيت، در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است./

برچسب‌ها:

نظر شما