شناسهٔ خبر: 96630 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نگاهی به همراهی نمایندگان مجلس یازدهم با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم؛

رستم قاسمی مقتدرترین وزیر کابینه است/ قاسمی مدیری موفق و توسعه‌گراست/ انتخاب قاسمی هوشمندانه بود/ رستم قاسمی قابلیت و قدرت اجرایی بالایی دارد

رستم قاسمی جمعی از نمایندگان مجلس نظر مساعد خود را نسبت به رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس در  پیام‌هایی جداگانه حمایت خود را از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم اعلام کردند. بخشی از اظهار نظر نمایندگان به شرح زیر است:

قاسمی مدیری قوی در حوزه راه و شهرسازی است

علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آقای قاسمی مسلط بر حوزه‌های کلان مدیریتی است و در ارتباط با مسائل مربوط به بنادر و راه و ترابری دارای سوابق خوبی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است. ما در حوزه راه و ترابری و مسکن مدیر قوی می‌خواهیم و آقای قاسمی چنین فردی است. ایشان از وزرای قوی دولت آقای رییسی به حساب می‌آید و رای بالایی را هم از مجلس خواهد گرفت.

انتخاب قاسمی هوشمندانه بود

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به مشکلات فعلی بخش مسکن و راه، انتخاب آقای قاسمی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی یک انتخاب دقیق و هوشمندانه بوده است. ایشان قبلا در قرارگاه خاتم‌الانبیا و وزارت نفت بوده و نسبت به کشور از همه جهات شناخت دارد. او گزینه خوبی است.

قاسمی حضوری موفق در کمیسیون‌های تخصصی مجلس داشت

علی کریمی فیروزجایی، نماینده مردم بابل و عضو هیات رییسه مجلس گفت: آقای قاسمی حضوری موفق در کمیسیون‌های تخصصی مجلس داشت. مدیری جهادی و انقلابی است و وزارت راه و شهرسازی به چنین مدیری نیاز دارد. یکی از چالش‌های اصلی وزارت راه تامین درآمد است. امیدواریم قاسمی بتواند این مشکل را حل کند و پروژه‌های نیمه تمام را به حرکت در بیاورد.

قاسمی مدیری موفق و توسعه‌گراست

حسین بامیری، نماینده لردگان و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: آقای قاسمی، رستم ویل ماست. مدیری مجرب، مورد وثوق و با سابقه است. رشته تحصیلی وی نیز مرتبط با حوزه عمران است. با توجه به سوابق و تجربه هم در سپاه قدس و قرارگاه خاتم الانبیا مدیری توانمند و توسعه گراست. برنامه‌های خوبی برای بخش مسکن، حمل‌ونقل و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ارائه کرده است.

رستم قاسمی مقتدرترین وزیر کابینه است

عبدالجلال ایزی، نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و بندرگز و عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: رستم قاسمی مقتدرترین فرد کابینه است. ایشان تجربه ایجاد مسکن، راه و بنادر دریایی را در زمان مسئولیت خود در قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) دارد و این تجربیات بیانگر این است که ایشان در مهم‌ترین رکن اقتصادی کشور یعنی وزارت راه و شهرسازی، موثر خواهد بود. ما به دنبال وزرایی هستیم که بتوانند «ما می‌توانیم» را صرف کنند و ایشان در نیروی قدس سپاه در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی این فعل را صرف کردند. بزرگرین مزیت رستم قاسمی در کنار حاج قاسم بودن است.

برنامه‌های عالی قاسمی برای وزارت راه

محمد جواد عسگری، نماینده داراب و زرین دشت و نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برنامه‌های آقای قاسمی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی عالی است. انشاالله با رای حداکثری نمایندگان، به وزارتخانه راه می‌یابد.

قاسمی یکی از وزرای موفق کابینه خواهد بود

یحیی ابراهیمی، نماینده سلسله و دلفان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آقای قاسمی تجربه مناسبی از دوران دفاع مقدس و قرارگاه خاتم‌الانبیا در حوزه راه و راه‌سازی دارد. وی یکی از وزرای موفق کابینه خواهد بود. هم رای می‌دهم و هم تلاش می‌کنم از مجلس رای اعتماد خوبی بگیرد.

برنامه‌های خوب قاسمی برای وزارت راه

غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نظرم نسبت به آقای رستم قاسمی مثبت است. برنامه‌های ایشان را هم برای وزارت راه و شهرسازی دیدم، برنامه خوبی است.

رستم قاسمی قابلیت و قدرت اجرایی بالایی دارد

فاطمه قاسم‌پور، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نظر من درباره آقای مهندس قاسمی مثبت است. با توجه به سابقه و قابلیت و قدرت اجرایی امیدوار هستیم که از عهده وزارت راه و شهرسازی هم بر بیایند. ایشان در قرارگاه خاتم‌الانبیا، هلدینگ‌های مختلفی را اداره کردند و تجارب زیادی دارند.

قاسمی فردی مسلط و توانمند است

سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آقای قاسمی مدیر توانمندی است. برخی‌ها اعتقاد دارند اگر قاسمی برای وزارت نفت معرفی شده بود، بهتر بود. اما سوابق کاری ایشان نشان می‌دهد که در هر دو زمینه نفت و راه و شهرسازی کار کرده است. بنابراین ایشان فردی توانمند و مسلط است و رای بالایی از مجلس خواهد گرفت.