شناسهٔ خبر: 96643 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نظر نمایندگان مجلس در انتخاب وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم؛

ارتباطات بین‌المللی قاسمی ترانزیت هوایی را گسترش می‌دهد / نظر نمایندگان برای رای اعتماد به قاسمی مثبت است/ قاسمی پروژه‌های نیمه‌تمام را به نتیجه می‌رساند/ جهش در مسکن و راه‌های زمینی، هوایی و ریلی با حضور قاسمی

مجلس شورای اسلامی جمعی از نمایندگان مجلس نظر مساعد خود را نسبت به رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس در  پیام‌هایی جداگانه حمایت خود را از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم اعلام کردند. بخشی از اظهار نظر نمایندگان به شرح زیر است:

برنامه‌ای برای تحول در وزارت راه

ابراهیم متینیان نماینده رامهرمز و رامشیر و عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قاسمی از همکاران و دوستان ماست که روحیه جهادی دارد. مدرک تحصیلی وی مرتبط با عمران است و آمادگی کامل با حوزه راه و مسکن دارد. وی برنامه خوبی برای تحول در بخش راه، ریل و مسکن ارایه کرده و تصمیم دارد سالانه یک میلیون مسکن بسازد و با توجه به پشتکار، روحیه و برنامه‌ریزی که دارد در وزارت راه و شهرسازی موفق خواهد بود.

نظر نمایندگان برای رای اعتماد به قاسمی مثبت است

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: قاسمی را فردی توانمند می‌دانم و باتوجه به سوابق و تجربه کاری، وی برای وزارت راه و شهرسازی موفق خواهد بود. در مجلس شرایط برای رای آوردن قاسمی مساعد است.

ارتباطات بین‌المللی قاسمی ترانزیت هوایی را گسترش می‌دهد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: از وزارت رستم قاسمی در راه و شهرسازی حمایت می‌کنیم. وی علاوه بر اینکه مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه وزارت راه دارد و از سوابق کاری در این حوزه برخوردار است، تجارب کافی دراین زمینه را نیز داراست. از ویژگی‌های بارز وی، ریسک‌ پذیری در شرایط دشوار است. در حوزه بین‌المللی با ارتباطاتی که دسیارد می‌تواند سبب گستش ترانزیت هوایی در عرصه بین‌المللی شود.

قاسمی پروژه‌های نیمه‌تمام را به نتیجه می‌رساند

امان‌الله حسین‌ پور نماینده اسفراین و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد: نظرم نسبت به سردار قاسمی مثبت است. روحیه جهادی،فعال و اثرگذار وی به همراه سوابق درخشان در اوج بحران و تحریم‌ها در وزارت نفت دلیل دیگر حمایت من از قاسمی است. پروژه‌های نیمه‌تمام وزارت راه و شهرسازی مدیری همچون قاسمی می‌خواهد تا به نتیجه و سرانجام برسد. وی تسلطش برای هدایت وزارتخانه خوب است و برنامه‌های خوبی نیز دارد.

قاسمی منشاء تحول در وزارت راه

فرهاد بشیری نماینده پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عملکرد قاسمی نشان داده، وی مدیریت توانمند بوده و کار خود را با جدیت و سلامت دنبال کرده است. با توجه به عملکرد گذشته و ارایه برنامه خوب برای تصدی وزارت راه و شهرسازی مجلس به وی رای می‌دهد. قاسمی می‌تواند منشاء خیر و تحول در وزارت راه شود.

رای اعتماد بالا به سوابق قاسمی در سازندگی

فاطمه مقصودی نماینده بروجرد و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: قاسمی فرد توانمندی است که در قرارگاه خاتم‌الانبیاء حضور داشت. وی در موضوع سازندگی سوابق خوبی دارد و مدیری میدانی است. درحوزه مسکن و شهرسازی و راه‌ها از برنامه‌های وی حمایت می‌کنیم.

عشق به کار و خدمت در قاسمی وجود دارد

موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم و رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرد: سردار قاسمی هم تجربه کارهای سنگین و بزرگ را دارد و هم دلسوز است. عشق به خدمت، توانمندی، روحیه شهادت‌طلبی و عشق به کار و خدمت در وی وجود دارد. وی برای وزارت راه و شهرسازی گزینه بسیار مناسبی است.

نمایندگان موافق وزارت قاسمی هستند

حسین حق‌وردی نماینده شهریار، قدس و ملارد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: قاسمی قوی‌ترین فرد کابینه است که معرفی شده است و توانمندی لازم را برای اداره وزارت راه و شهرسازی دارد. به دلیل تجربه و سابقه ای که دارد بیشتر نمایندگان موافق وی هستند.

حضور تحول‌آفرین قاسمی در وزارت راه

قدرت‌الله حمزه نماینده مردم اردل و فارسان و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها اعلام کرد: حضور قاسمی در وزارت راه و شهرسازی تحول‌آفرین است. وی هرکجا بوده موفق عمل کرده است. دوران طلایی کارهای اقتصادی سپاه زمانی بود که قاسمی فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء را برعهده داشت. بنابراین وی تجربه و تخصص خوبی در بخش فرودگاه، راه‌آهن، و راه و عمران دارد و حضور وی سبب تحول در راه و شهرسازی کشور می‌شود.

نظر مثبت کمیسیون انرژی به قاسمی

هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر و عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سردار قاسمی برای رفع مشکلات در وزارت راه و شهرسازی برنامه دارد. کار در وزارت راه و شهرسازی سخت است اما وی با توجه به توانمندی خود می‌تواند در وزارت راه موفق باشد. برنامه‌های وی در کمیسیون انرژی ارایه شد و نظر اعضای کمیسیون نسبت به وی مثبت است.

ای کاش همه وزرا همانند رستم بودند

علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان و عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برنامه‌های قاسمی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که وی هم اهل علم است و هم دارای تجربه ، ضمن آنکه برنامه جامعی نیز ارایه کرده است. ای کاش همه وزرا مثل قاسمی بودند.

جهش در مسکن و راه‌های زمینی، هوایی و ریلی با حضور قاسمی

محمد سرگزی نماینده زابل و عضو کمیسیون عمران مجلس، اعلام کرد: باتوجه به شعار اصلی رییس‌جمهور مبنی بر ساخت یک میلیون مسکن، بهترین فردی که می‌توانست انتخاب شود تا این شعار تحقق یابد قاسمی است. امیدواریم باحضور سردار قاسمی در وزارت راه و شهرسازی جهش خوبی در مسکن، راه‌های زمینی، هوایی و ریلی اتفاق بیفتد. کمیسیون عمران به قاسمی نظر مثبت دارد.