شناسهٔ خبر: 96708 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مشاور اجرایی مديرعامل شرکت فرودگاه ها خبر داد:

کاهش پرواز در فرودگاه‌های کشور نسبت به ماه گذشته

غلامرضا رستمیان مشاور اجرايي مديرعامل شرکت فرودگاه ها از کاهش پروازها در اکثر فرودگاه هاي کشور به دنبال ابلاغيه ستاد ملي مقابله با کرونا مبني بر اعمال محدوديت بيشتر براي ناوگان مسافري در تعطيلات ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه نسبت به مدت مشابه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و‌شهرسازی،  ‌ستاد ملی مقابله با کرونا‌ ۲۱ مرداد ماه طی ابلاغیه جدیدی محدودیت بیشتری برای تردد ناوگان عمومی مسافری صادر کرد. در این مصوبه ابلاغ شد که تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودروهای مسافری برون‌شهری در همه مسیرها برای مدت ۶ روز  کاهش می‌یابد. 

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به این ابلاغیه گفت: این مصوبه در فرودگاه‌های کشور متناسب با تعداد مسافران و پروازهای برنامه‌‌ای اجرا شد اما در هر فرودگاه نسبت به فرودگاه دیگر متفاوت بود .

وی افزود: فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور در تعطیلات ۵ روزه، کاهش ۲۷ درصدی نشست و برخاست و ۲۹ درصدی اعزام و پذیرش مسافران را تجربه کرد.

رستمیان همچنین اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی که به طور معمول میزبان جمعیت بیشتری از مسافران نیز هست، با کاهش ۴۸ درصدی پروازها روبه‌رو بود.

وی گفت: در مدت مذکور فرودگاه اصفهان در هر دو بخش اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما ۳۵ درصد و فرودگاه شیراز نیز ۲۷ درصد در پروازها و ۲۹ درصد در تعداد مسافران کاهش داشت.

به گفته وی فرودگاه‌های شمال کشور نیز از این قائده مستثنی نبوده و با رعایت ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا مسئولیت اجتماعی خود را به نحو مطلوب انجام دادند به طوری که فرودگاه رشت ۲۶ درصد در پروازها و ۳۳ درصد در مسافران، فرودگاه ساری نیز ۳۸ درصد در تعداد نشست و برخاست هواپیما و ۵۰ درصد در میزان اعزام و پذیرش مسافران، کاهش را تجربه کردند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رستمیان در ادامه اشاره‌ای هم به فرودگاه‌های جنوب کشور کرد و گفت: طی این ایام فرودگاه اهواز ۳۴ درصد، بندرعباس ۲۲ درصد، لامرد ۵۰ و لارستان ۲۸ درصد کاهش را در نشست و برخاست هواپیما رقم زدند.