شناسهٔ خبر: 96767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۰ میلیارد تومان صرف مرمت ماشین آلات راهداری همدان شد

صفر صادقی راد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: سال گذشته 20 میلیارد تومان صرف مرمت و تعمیرات ماشین‌آلات راهداری استان شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، صفر صادقی راد اظهار داشت: ماشین‌آلات راهداری همدان قدمت بالای 30 سال دارند و در گذشته شرایط اعتباری به‌صورتی بود که تمام کارها پیمان‌سپاری و برون‌سپاری می‌شد، اما اکنون نیاز است بسیاری از کارها امانی انجام شود.

وی به وجود حدود 270 تا 280 دستگاه ماشین‌آلات راهداری و راهسازی در استان همدان اشاره کرد و گفت: این ماشین‌آلات فرسوده هستند و نمی‌شود این موضوع را کتمان کرد، اما درحال پیگیری برای نوسازی هستیم؛ سال گذشته به دنبال پیگیری‌ها سه دستگاه لودر خریداری شد.

صادقی راد با تأکید بر اینکه درتلاش هستیم به محض بهبود شرایط اعتباری ماشین‌آلات را نوسازی کنیم، بیان کرد: در برنامه سازمان راهداری نیز این مهم پیش‌بینی شده است که در برنامه پنج‌ساله و یا بیشتر این امر محقق شود؛ البته دستگاه‌ها اورهال است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان تأکید کرد: سال گذشته 6 میلیارد تومان قطعه خریداری شد و 20 میلیارد تومان هزینه تعمیرات ماشین‌آلات را داشتیم و به سمت تأمین ماشین‌آلات نو حرکت می‌کنیم که هزینه تعمیرات کاهش یابد.

این مسئول با بیان اینکه کار راهداری قابل تعطیل شدن نیست، تصریح کرد: کارها را انجام می‌دهیم و به تناسب نیازها برای استان‌ها ماشین‌آلات نو اختصاص داده می‌شود و امیدواریم با تأمین اعتبار امسال هم این مهم محقق شود.