شناسهٔ خبر: 96836 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

ارتقای حمل و نقل ریلی در کشور/ تقویت بخش ریلی در دستور کار است/ تحول ساختاری صنعت حمل‌ونقل برای افزایش سهم از تولید ناخالص داخلی

قطار باری یزد از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به ارتقای حمل و نقل ریلی در کشور، برنامه‌ریزی برای تقویت بخش ریلی و تحول ساختاری صنعت حمل‌ونقل برای افزایش سهم از تولید ناخالص داخلی اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تحول ساختاری صنعت حمل‌ونقل برای افزایش سهم از تولید ناخالص داخلی

فزايش سھم حمل‌ونقل ريلی با استقرار نظام چندوجھی حملونقل و ايجاد و توسعه مراکز لجستيک ريلی از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی برای افزایش سهم صنعت حمل‌ونقل از تولید ناخالص داخلی است.

تقویت بخش ریلی در دستور کار است

وزیر راه و شهرسازی در بیان برنامه‌های خود، گفت: تقویت بخش‌های مختلف حمل‌ونقل در بخش‌های زمینی، هوایی، دریایی و ریلی در دستور کار قرار خواهد گرفت. همانطور که در مجلس اعلام کردم تلاش خواهیم کرد تا سهم حمل و نقل در تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

ارتقای حمل و نقل ریلی در کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش ریلی کشور حداکثر ۱۰ درصد حمل مسافر و بار توسط حمل ونقل ریلی انجام می‌شود که باتوجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران این وضعیت مناسب نیست و باید تقویت شود. زیرا بخش ریلی در همه کشورها حمل ونقل ایمن و ارزان محسوب می‌شود و با توجه به شرایط ژئوپلتیک کشور باید حمل و نقل ریلی نقش موثرتری ایفا کند. متاسفانه امروزه هم به لحاظ بستر، ناوگان و سرعت قطارها وضعیت مطلوب نیست.