شناسهٔ خبر: 96838 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز تعمیر اسکله‌های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار/ ایجاد وابستگی اقتصادی برای سایر کشورها با رونق حمل و نقل دریایی کشور/ سرعت در عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بزرگ و کوچک/ بندر امام(ره) رتبه اول در تخلیه کالاهای اساسی

بندر امام خمینی آغاز تعمیر اسکله‌های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار، ایجاد وابستگی اقتصادی برای سایر کشورها با رونق حمل و نقل دریایی کشور از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

آغاز تعمیر اسکله‌های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار 

عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۱ و ۵ بندر شهید کلانتری و اسکله ۵ بندر شهید بهشتی با هدف افزایش ضریب ایمنی در عملیات‌های دریایی و بندری آغاز شد.

ایجاد وابستگی اقتصادی برای سایر کشورها با رونق حمل و نقل دریایی کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن و رییس کمیته پتروشیمی، نفت و گاز مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد «دریامحور» و حمل‌و‌نقل دریایی؛ امری حیاتی برای پویایی اقتصاد ایران است، گفت: در صورت رفع تحریم‌ها، گشایش بزرگی برای حمل‌و‌نقل دریایی کشور اتفاق می‌افتد.

بازگشت مکنده ۶۰۰ تنی غلات در بندر شهید رجایی به چرخه عملیات

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام موفقیت آمیز تعمیرات مکنده غلات ۶۰۰ تن بر ساعت در بندر شهید رجایی به همت متخصصان و قطعه سازان داخلی و بازگشت این تجهیز استراتژیک به چرخه عملیات تخلیه کالاهای اساسی در سریع ترین زمان ممکن خبر داد.

سرعت در عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بزرگ و کوچک

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالا نسبت به سال‌های گذشته سرعت یافته است و سازمان بنادر و دریانوردی به تعهدات خود عمل می‌کند.

بندر امام(ره) رتبه اول در تخلیه کالاهای اساسی

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کل موجودی کالا‌ها در بنادر کشور از جمله کالا‌های تخلیه شده و کالا‌های پای اسکله به ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار تن می‌رسد.