شناسهٔ خبر: 96958 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران برای امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و هرمزگان/ وزش بادهای شدید توام با گردوخاک در دور روز آینده در منطقه زابل/ رعد وبرق و کاهش دما در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش باران برای امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و هرمزگان، افزایش نسبی دما از امروز تا روز جمعه در نوار شمالی کشور پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز هشتم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

وی افزود:  امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و هرمزگان و در روز چهارشنبه در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش باران رخ می‌دهد.

وی افزود: در دور روز آینده در منطقه زابل، وزش بادهای شدید توام با گردوخاک و در برخی ساعات طوفان شن و خاک رخ می‌دهد که سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی این مناطق می‌شود.

گودرزی با اشاره به افزایش نسبی دما از امروز تا روز جمعه در نوار شمالی کشور افزود: از عصر جمعه مجدداً با نفوذ جریانات شمالی و امواج کوتاه در استان‌های ساحلی خزر اردبیل، شمال آذربایجان شرقی  و آذربایجان غربی رگبار، رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی و کاهش دما خواهیم داشت.

گودرزی با بیان اینکه دریای خزر از عصر جمعه مواج خواهد بود، عنوان کرد: تهران امروز آسمانی صاف خواهد داشت و گاهی در طول روز وزش باد ملایم رخ خواهد داد و بیشینه دمای امروز ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.