شناسهٔ خبر: 96977 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

تعریف ۱۰ پروژه جدید بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی در سال جاری/ پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه‌ها

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری تعداد ۱۰ پروژه جدید از محل اعتبارات تبصره ۱۸ پیشنهاد شده و با پروژه‌های در دست اجرا ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داعی با اشاره به این که در سال جاری تعداد ۱۰ پروژه جدید از محل اعتبارات تبصره ۱۸ با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است، تصریح کرد: در مجموع با پروژه‌های در دست اجرا ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان فعال است که شامل احداث کتابخانه، احداث خانه محله، احداث پارک فرهنگی، بهسازی معابر و بهسازی و احداث زمین ورزشی در شهرهای مختلف است.

او مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا در خراسان جنوبی را این گونه برشمرد و گفت: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا می‌توان به احداث خانه محله در شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان و نیز احداث کتابخانه، مرکز فرهنگی و تفریحی، بهسازی معابر شهری و احداث فضای سبز در این شهرها اشاره کرد. این پروژه‌ها با هدف جبران کمبود سرانه‌ها در محلات هدف بازآفرینی شهری و به جهت استفاده مردم و ساکنان محلات در امر آموزش، ارتقا فرهنگ محیط زیستی و استفاده از امکانات موجود در اوقات فراغت اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این که پروژه‌های یاد شده به طور میانگین پیشرفت فیزیکی ۸۷.۸۵ درصدی دارند، عنوان کرد: به دلیل کمبود سرانه‌های آموزشی و فرهنگی در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی، تعدادی از پروژه‌های شاخص از قبیل احداث خانه محله، احداث زمین‌های ورزشی و بهسازی معابر در این محلات انجام شده و همچنین قیر رایگان با اعتبار حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در این محلات تخصیص و هزینه شده است.

به گفته او در محدوده بافت فرسوده نیز پروژه‌هایی از قبیل بهسازی معابر، احداث مراکز فرهنگی هنری، پایگاه اجتماعی، فضای سبز و اصلاح و بهسازی انشعابات اصلی و انشعابات خانگی انجام شده است.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این که این استان در حال حاضر در ۷ شهر دارای هزار و هفت هکتار محلات هدف بازآفرینی شهری است، گفت: از این میزان ۴۹۱ هکتار بافت فرسوده، ۲۲۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ۱۳۶.۲ هکتار بافت تاریخی و ۱۵۵ هکتار روستاهای ادغام شده است که جمعیتی بالغ بر ۱۱۰ هزار و ۴۷۵ نفر در سطح محلات یاد شده سکونت دارند. در مجموع میزان سکونت در محلات هدف بازآفرینی به کل شهرهای استان ۳۳.۶ درصد است.