شناسهٔ خبر: 9703 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

جزئیات راه‌اندازی مراکز و فضاهای ورزشی در شهرهای جدید/ ساخت ۳ ورزشگاه ۵ هزار نفری

حبیب الله طاهرخانی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید به راه‌اندازی مراکز و فضاهای ورزشی در شهرهای جدید اشاره کرد و از ساخت سه ورزشگاه ۲۵ هزار نفری در برخی از این شهرها خبر داد.

حبیب‌الله طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تمهیداتی که برای هویت‌بخشی به شهرهای جدید در نظر گرفته شده در خصوص ساخت ورزشگاه و مجموعه‌های ورزشی در این شهرها اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های ورزشی در شرکت عمران شهرهای جدید یکی از زمینه‌های هویت‌بخشی به مجموعه شهرهای جدید است که به سلامت روحی و جسمی مردم کمک می‌کند و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرهای کوچک می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرهای جدید در کنار کلانشهرها فرصت‌هایی دارند که با توجه به اراضی بکر و گسترده بخشی از کمبودهای توسعه فضاهای ورزشی را در کلانشهرها می‌توانند پوشش دهند، ادامه داد: کمپ‌های تیم ملی و ورزش‌های قهرمانی زمینه‌هایی هستند که به شهرهای جدید توصیه شده زمین‌های‌شان را برای این امر در اختیار بگذارند.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از ارائه مشوق‌ها و تسهیلاتی برای تهیه زمین فضاهای ورزشی خبر داد و اضافه کرد: مشارکت با بخش خصوصی برای توسعه ورزش در شهرهای جدید از اولویت‌های شرکت عمران شهرهای جدید است، همچنین در تلاشیم قهرمانان ورزشی را برای سکونت و فعالیت در شهرهای جدید جذب کنیم.

به گفته طاهرخانی، با در اختیار گذاشتن اراضی ورزشی و تبدیل این اراضی به ساختمان و تسهیلات ورزشی مجتمع‌ها و شهرک‌های ورزشی در شهرهای جدید ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزبانی رویدادهای ورزشی ار دیگر برنامه‌های شهرهای جدید است از کمبود امکانات در این بخش خبر داد و به ساخت سه مجموعه پنج هزار نفری با همکاری دستگاه‌های مربوطه اشاره کرد.

این مقام مسئول شرکت عمران شهرهای جدید ایجاد مسیرهای پیاده‌روی و سلامت، راه‌اندازی سوله‌های ورزشی طی دو سال آینده و احداث پارک‌های ناحیه‌ای برای بانوان را از دیگر اولویت‌های این شرکت عنوان کرد./

نظر شما