شناسهٔ خبر: 97065 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد:

اجرا و بهره‌برداری از ۶ هزار واحد مسکونی در گلستان/اجرای مسکن جوانان با ۹۰۰ میلیاردتومان اعتبار/صدور ۲۳۰ سند مالکیت

مسکن روستایی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از بهره‌برداری ۳۹۰۰ واحد و آغازعملیات اجرایی ۲۱۰۰ واحد مسکونی در استان گلستان خبر داد و گفت: در هفته دولت۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار۲۳ میلیاردتومان افتتاح شد.

سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در گفت‌وگو  با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص برخی از اقدامات بنیاد در استان به ارایه توضیح پرداخت.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بخشی از فعالیت‌های بنیاد را طی ۷ ماهه بهمن سال گذشته تا شهریورر امسال شامل افتتاح برخی پروژه‌ها و آغاز عملیات اجرایی برشمرد و گفت: در این هفته ۴۲۸/۵ میلیاردتومان پروژه عمرانی افتتاح شد. همچنین از این تعداد پروژه‌ها ۳۹۰۰ واحد مسکونی با اعتبار ۴۰۵ میلیاردتومان بهره‌برداری شد که تحویل مالکان می‌شود. برای ساخت واحدهای بهره‌برداری شده، ۱۹۵میلیاردتومان از محل اعتبارات دولتی و ۱۰۰ میلیاردتومان نیز از آورده متقاضیان در پروژه‌های مسکونی هزینه شده است.

حسینی ادامه داد: در هفته گذشته، عملیات اجرایی بیش از ۲۱۰۰ واحدمسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها، آغاز شد که حدود ۲۱۰ میلیاردتومان اعتبار از سوی دولت تامین شده و بالغ بر ۱۰۰ میلیاردتومان آورده متقاضیان در این پروژه، هزینه خواهد شد.

وی حدود زیربنای پروژه را ۱۶۰ هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: کمتر از یکسال آینده ۲۱۰۰ واحدمسکونی آغاز شده، به اتمام خواهد رسید.

بهره‌برداری از ۵۰ پروژه عمرانی در هفته دولت با اعتبار ۲۳ میلیاردتومان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان، توضیح داد: ۵۰ پروژه عمرانی در هفته دولت به بهره‌برداری رسید. بالغ بر ۲۳ میلیاردتومان اعتبار صرف پروژه‌های عمرانی شده است. ۱۶ هزار خانوار از این خدمات که از دهه فجر سال گذشته تا شهریور امسال است بهره‌مند می‌شوند.

۲۳۰ سند مالکیت طی هفت ماه صادر شد

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از صدور سند مالکیت برای ۲۳۰ واحدمسکونی خبر داد و توضیح داد: در بخش اسناد مالکیت بالغ بر ۵۰۰ روستا وجود دارد که کار نقشه‌برداری آنها به اتمام رسیده است و وارد تشکیل پرونده برای صدور اسناد مالکیت هستیم.

حسینی از دیگر اقدامات بنیاد مسکن را اجرای مسکن جوانان عنوان کرد و گفت: حدود ۳۵۰۰ واحد مسکونی به شکل انبوه‌سازی، خودمالکی و بنیاد ساخت در حال انجام است. در اجرای طرح مسکن جوانان ۲۰۰ روستای هدف و ۱۱ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هدف‌گذاری شده است.

وی با یادآوری اینکه در اجرای طرح مسکن جوانان ۱۷ هزار گلستانی مشارکت داشته و در سامانه ثبت‌نام کردند، اعلام کرد: پالایش متقاضیان به اتمام رسیده است. طبق تازه‌ترین آمار حدود ۴ هزارخانوار به شکل خودمالکی مشارکت خواهند داشت که کار صدور پروانه و معرفی آنها جهت آغاز عملیات اجرایی در حال انجام است. در بخش انبوه‌سازی نیز برنامه استان ۲۰۰۰ واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفرجمعیت است که برای بیشتر آنها تامین زمین انجام و عملیات اجرایی آغاز شده است.

اعتبار هزینه شده مسکن جوانان ۹۰۰ میلیاردتومان است

حسینی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح مسکن جوانان را ۹۰۰  میلیاردتومان برشمرد و تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده طرح های آغاز شده مسکن جوانان کمتراز ۱۸ ماه تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.