شناسهٔ خبر: 97119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت انجام شد؛

بازدید خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از پروژه راه آهن استان

بایدید خبرنگاران از راه آهن 4.jpg همزمان با هفته دولت، خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری های این استان از پروژه راه آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد بازدید و با روند تکمیل این پروژه مهم زیرساختی آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، همزمان با هفته دولت، خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری های این استان از پروژه راه آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد بازدید و با روند تکمیل این پروژه مهم زیرساختی آشنا شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت کلی پروژه راه آهن را ۵۷ درصد اعلام کرد و گفت: این پروژه شامل چهار قطعه و از سال ۹۱ شروع شده، اما تا سال ۹۷ پیشرفت و اعتبار قابل توجهی نداشته است.

تکمیل راه آهن استان و نیاز۲۰۰۰ میلیارد تومانی

حسینعلی مقصودی اعتبار هزینه شده این پروژه را ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: راه آهن استان برای تکمیل، نیازمند حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار می باشد؛ که ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای تکمیل زیرسازی است.

وی ادامه داد: با روند بسیار خوبی که این پروژه داراست؛ زیرسازی آن تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و در صورت تأمین اعتبار، سال آینده مردم استان چهارمحال و بختیاری از این زیرساخت مهم ارتباطی بهره مند می‌شوند.

مدیر پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در راه آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد نیز به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و گفت: طول کل خط راه آهن۹۰ کیلومتر و حدود ۴۰ درصد مسیر کوهستانی است.

داوود پرویزی افزود: سال ۹۷ قطعه یک و سال ۹۸ نیز تکمیل قطعه دو و احداث قطعه سه و چهار به دو پیمانکار قوی سپرده شد و هم اکنون با پیشرفت بسیار خوب در حال اجرا است.

وی گفت: این خط ریلی دارای ۱۵ تونل کوچک و بزرگ، جمعا به‌ طول ۵۲۰۰ متر است.

پرویزی ادامه داد: ۷۰ درصد از حفاری تونل ها انجام شده و آنچه از حفاری باقی مانده، مربوط به تونل های کوچک بوده و زمان بر نیست.

مدیر پروژه راه آهن استان همچنین خط ریلی مبارکه - سفید دشت - شهرکرد را دارای بالاترین استانداردهای موجود راه آهن خواند و گفت: در مجموع ۳۵۰۰ متر پل بزرگ در مسیر طراحی شده است؛ که  ۱۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم پروژه هستند.

پرویزی همچنین گفت: خوشبختانه احجام سنگین و زمان بر این خط ریلی انجام شده و باقی مانده پروژه با وجود رقم اعتباری قابل توجه، از نظر زمانی طولانی نخواهد بود.

ساخت راه آهن برای ۴۰۰۰ نفر شغل ایجاد کرده

نامبرده به اشتغال راه آهن استان نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه برای ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده که در قطعات مختلف مشغول به کار هستند و ۵۰ درصد آنها نیروهای بومی منطقه هستند. وی اشتغال غیر مستقیم خط راه آهن را نیز حدود ۲۰۰۰ نفر عنوان کرد.

در این بازدید که به همت شورای هماهنگی روابط عمومی های مجموعه راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری و به مناسبت گرامی داشت هفته خبرنگار و هفته دولت برنامه ریزی شد؛ خبرنگاران و نمایندگان رسانه های استان نیز ضمن ابراز خرسندی از روند تکمیل راه آهن و قدردانی از زحمات دست اندرکاران پروژه، خواستار تداوم چنین بازدیدهایی شدند.