شناسهٔ خبر: 97172 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن خبر داد:

حدود ۳ هزار میلیاردتومان آورده متقاضیان مسکن ملی به حساب سازندگان واریز شد/پرداخت ۲۴۴ میلیاردتومان تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن

افتتاح بيش از پنج هزار واحد مسكن مهر شهر جديد پرديس با حضور وزیر راه و شهرسازی عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۸۴۰ میلیاردتومان ازمحل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شد از پرداخت ۲۴۴ میلیاردتومان تسهیلات در اجرای این طرح به متقاضیان خبر داد.

محمدحسن علمداری عضو هیات مدیره بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت افتتاح حساب و واریز وجوه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در آن بانک را اعلام کرد.

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن، توضیح داد: تعداد افتتاح حساب بدون احتساب حساب‌های فسخ‌شده حدود ۲۳۷ هزار نفر است. میزان واریز وجوه مبالغ ۸ هزار و ۶۴۰ میلیاردتومان است که از این میزان ۲ هزار و ۸۴۰ میلیاردتومان برای احداث پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن به حساب سازندگان واریز شده است.

به گفته وی، در حال حاضر ۵هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان نیز در حساب بانک است و به تدریج با پیشرفت فیزیکی و آغاز احداث به پروژه‌ها تخصیص خواهد یافت.

علمداری با اشاره به اینکه بانک مسکن از محل تسهیلات ۲۴۴ میلیاردتومان به متقاضیان پرداخت کرده است، افزود: در مجموعه یکهزار و ۱۵۵ پروژه طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۶۲ هزار و ۴۹۳ واحد معرفی شده که تعداد ۱۵ هزار و ۱۰۲واحد قراردادهایشان منعقد شده است.