شناسهٔ خبر: 97225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی یک پروژه بازآفرینی شهری با ۳۷ میلیارد تومان اعتبار در آبادان

جمع آوری دفع آبهای سطحی خوزستان معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی پروژه شبکه جمع آوری و دفع آب های سطحی کوی سلیج در شهرستان آبادن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع اظهار داشت: پروژه دفع آب های سطحی و بهسازی و روکش آسفالت معابر محله سلیج غربی آبادان با اعتباری افزون بر ۳۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین شده است.

وی با اشاره به بازبینی طرح دفع آبهای سطحی و انطباق آن با شرایط طبیعی محله تصریح کرد: استفاده از شبکه انهار منتهی به رودخانه، در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و استفاده از کانال، جوی و کانیو، استفاده بهینه و در حد نیاز از ایستگاه های پمپاژ مورد نظر از جمله ویژگی های این پروژه است.

جامع با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور یک پروژه  بازآفرینی شهری به مقوله دفع آب های سطحی اختصاص یافته است، گفت: خانوارهای ساکن در سکونتگاه‌های غیر رسمی در استان خوزستان با توجه به تغییرات آب و هوایی و تغییر هیدروگراف بارش با معضل آب های سطحی مواجه شده اند که این معضل مشکلات بهداشتی را در این مناطق به دنبال داشته است.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: در شبکه طراحی شده از روش های کم هزینه تر از روش لوله و ایستگاه پمپاژها استفاده می شود و سعی شده از خود کانال ها و شبکه انهار  به عنوان ذخیره گاه و مخزن اولیه کنترل سیلاب های محلی ناشی از شدت بارش در محله استفاده شود.

 جامع افزود: از طرف دیگر با تاکید بر هدایت ثقلی آب در شبکه کانال های طراحی شده سعی کردیم هزینه ها را کاهش دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه بازآفرینی شهری، این منطقه به محل مناسبی برای زندگی تبدیل شود.