شناسهٔ خبر: 97245 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از فرودگاه کابل رخ داد

از سرگیری پروازهای داخلی افغانستان

هواپیما آریاناافغان شرکت هواپیمایی حامل پرچم افغانستان اعلام کرده است که پرواز در مسیرهای داخلی این کشور را از سر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هواپیمایی آریانا افغان، شرکت حامل پرچم افغانستان اعلام کرده است که پروازها در مسیرهای داخلی این کشور را از سر می‌گیرد. این شرکت میان شهرهایی چون کابل، قندهار، هرات و مزارشریف پرواز دارد. 

آنطور که سایت سیمپل فلایینگ نوشته است، از سرگیری پروازها بعد از هفته‌ها خشونت رخ می‌دهد، خشونتی که شدت آن در کابل و فرودگاه بین‌المللی این شهر بیش از سایر مناطق کشور احساس شده است.

با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، طالبان توانسته است کنترل بخش عمده خاک این کشور و تمام شهرهای مهم را در دست بگیرد. با ورود طالبان به کابل، پروازهای تجاری این شهر متوقف و عملیات پروازی در آن به پروازهای نظامی محدود شده بود. اکنون با خروج کامل نیروهای خارجی از فرودگاه کابل، تمرکز حاکمیت جدید بر از سرگیری بخش‌هایی از زندگی اجتماعی، از جمله سفرهای هوایی است.  از همین رو، شرکت هواپیمایی آریانا افغان روز جمعه پرواز کابل-مزار شریف-کابل را از سر گرفت و بنا بر اطلاعات فرودگاه کابل، پروازها از این شهر به مقاصد خوست، هرات و قندهار نیز برقرار است.