شناسهٔ خبر: 9730 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن به ۶۹ هزار تومان

اوراق تسهیلات مسکن اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در آخرین روز کاری فرابورس در این هفته با کاهش ناگهانی قیمت مواجه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک مسکن (تسه) در آخرین روز کاری این هفته در فرابورس با افت قیمتی پنج هزار تومانی مواجه شده و از ۷۴ هزار تومان به ۶۹ هزار تومان کاهش یافت.

علت این کاهش قیمت، عدم استقبال خریداران برگه‌های تسهیلات مسکن از خرید اوراق ذکر شده است. این کاهش قیمت در حالی رخ داد که برخی از کارشناسان بازار سرمایه و بازار مسکن پیش‌بینی می‌کردند با انجام توافق ایران و کشورهای ۱+۵ در وین و صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، بازار مسکن از رکود خارج و قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز به دلیل استقبال در فرابورس، با افزایش قیمت مواجه شود.

با این حال عده دیگری از کارشناسان مسکن و نیز عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان این وزارتخانه معتقدند که بازار مسکن بازاری کاملا داخلی است و اثرگذاری توافق‌های بین‌المللی بر آن در یک بازه زمانی چند ساله می‌تواند نمود خارجی داشته باشد. به همین دلیل است که نوسانات قیمتی اوراق تسهیلات در فرابورس با نوسانات دیگر اوراق بهادار در بازار سرمایه هماهنگ نیست./

برچسب‌ها:

نظر شما