شناسهٔ خبر: 97374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان خبر داد :

کاهش ۷ درصدی تعداد تصادفات در استان کردستان

Untitled-2.jpg معاون حمل ونقل استان کردستان اظهار داشت : بخش زیادی از طول راه های این استان از نظر مشخصات هندسی استاندارد راه های فرعی را دارند، در حالیکه در طبقه بندی عملکردی ، شریانی و ترانزیتی محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) سیدعبدالرحمن حسینی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود ، استان کردستان طی یک بازه زمانی شش ساله (از ابتدای سال ۱۳۹۴ لغایت پایان سال ۱۳۹۹)، کاهش ۱۶/۵ درصدی متوفیان ناشی از سوانح رانندگی را تجربه نموده است ، افزود : در دوره زمانی مذکور بطور متوسط هرسال کاهش  ۲/۷۵ درصدی محقق شده است. بطور اخص در سال ۱۳۹۹ کاهش ۷ درصدی تعداد تصادفات محقق شد، اما بدلیل شدت تصادفات شاهد رشد ۲ درصدی متوفیان بودیم که در این خصوص تقویت نظارتها و ارتقای سطح ایمنی با جدیت تمام کماکان در حال پیگیری و اجراست .

معاون حمل ونقل استان کردستان یادآور شد: اقدامات موثر دیگر از قبیل آموزش و فرهنگ سازی بویژه برای کاربران آسیب پذیر جاده ها ، آموزش رانندگان حرفه ای ، تقویت نظارتهای سیستمی و میدانی با اولویت اقدامات پیشگیرانه، رفع و اصلاح نقاط پر تصادف استان ، نظارت مضاعف بر حمل ونقل مواد خطرناک با وجود مرز رسمی باشماق ، پیگیری افزایش و توسعه تجهیزات پیش بیمارستانی – امدادی و .... کماکان در دستور کار قرار دارد. همچنین با عنایت به اهمیت تلاشهای ارزشمند و مداوم فعالین حوزه حمل و نقل در اقتصاد کشور در شرایط مختلف ، اعم از رانندگان ، تشکلهای صنفی ، شرکتهای حمل و نقل و ... تلاش شده است که از مشارکت فعال آنها در تصمیم سازی و رفع مشکلات بهره گرفته شود و تعامل و همکاری مناسبی برقرار شده و همواره راهگشا بوده است .