شناسهٔ خبر: 97427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور ۴۳۲۰ برگه معاینه فنی خودرو سنگین و نیمه سنگین در جنوب سیستان و بلوچستان

س و ب- معاینه فنی (2).jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از صدور چهار هزار و ۳۲۰ برگه معاینه فنی خودرو های سنگین و نیمه سنگین در حوزه تحت پوشش این اداره کل در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، علی قبا معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب  استان سیستان و بلوچستان  از صدور چهار هزار و ۳۲۰ برگه معاینه فنی خودرو های سنگین و نیمه سنگین در حوزه تحت پوشش این اداره کل در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه بر اساس آیین نامه ها و قوانین جاری، رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه  فاقد برگ معاینه فنی معتبر  ممنوع است، گفت: در حال حاضر ۲ مرکز معاینه فنی در شهرستان‌های کنارک‌ و ایرانشهر در حوزه این اداره کل مشغول فعالیت هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب  استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: رانندگان پرتلاش بخش حمل و نقل عمومی جاده ای با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی ضمن اینکه از سلامت خودروی خود مطلع می‌شوند می‌توانند کمک موثری به حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی هـوا داشته باشند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های این اداره کل یک مرکز معاینه فنی اخیرا در شهرستان ایرانشهر راه اندازه شد تا رانندگان و مالکان ناوگان مجبور نباشند با طی مسافت طولانی به تنها مرکز فعال معاینه فنی در جنوب این استان در شهرستان کنارک مراجعه نمایند.
قبا تاکید کرد: همچنان در محدوده تحت پوشش این اداره کل با توجه به فاصله شهرها با پیگیری های این اداره کل مجوز احداث پنج مرکز دیگر از ستاد معاینه فنی سنگین از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای شهرهای بمپور، نیکشهر، چابهار، دشتیاری و راسک صادر گردیده تا رانندگان بخش حمل و نقل عمومی جاده ای دیگر دغدغه ای در این بخش نداشته باشند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب  استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه برای سرمایه گذاری برای تاسیس مرکز معاینه فنی نیاز به زمین به متراژ ۵۰۰۰ متر مربع با کاربری خدماتی در محدوده شهر و در حاشیه جاده می باشد و  از سرمایه گذاران واجد شرایط  تقاضا می شود در صورت تمایل درخواست خود را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان ارائه نمایند.